2013. július 22., hétfő

TÖKTÓCSNI A VKF. 58. FORDULÓJÁRA

piroskonyha
Vigyázz, Kész, Főzz!
A tearoom blog szerzői kapták meg a stafétát a VKF. 58. fordulójának megszervezésére. Olyan ételek receptjeit várják amivel el lehet indulni a strandra és nem kell az ottani büfékben vásárolni.
Ennek az ételnek az alapja a spárgatök.
Most hál Istennek sok főzeléknek való tök van. Nem csak főzeléket és rántott tököt szoktunk készíteni belőle hanem tócsnit is.
Egyszerű étel, ami frissen a legjobb  - nekem tejföllel-   , de másnap is elfogyasztottuk. A kép is "másnaposan" készült!!

1 kg tök, lereszelve
só, őrölt bors, ízlés szerint
3 cikk fokhagyma
friss kapor apróra összevágva ízlés szerint
3 tojás
6 púpos e.k. liszt

olaj a sütéshez

kapros-fokhagymás tejföl a falatozáshoz

A tököt lereszeltem- amit annyira nem szeretek-, kevés sót teszek rá és hagyom állni amíg levet enged. Ezután kinyomkodom és hozzáadom a tojást, őrölt borsot, fokhagymát, kaprot és a lisztet.
Hagytam állni 20 percet és elkezdtem kisütni.
Egy nyeles pecsenyesütőbe kevés olajat öntöttem és belekanalaztam. 3 db fért bele egyszerre és ebből a mennyiségből 22db lett.
Minden darabot amikor készre sült papírtörlő közé tettem, meglapigattam hogy az olaj szívódjon fel róla.

Kapros-fokhagymás tejföllel ettük.



Jó étvágyat!



1 megjegyzés: