2013. július 25., csütörtök

MÁKOS BARACKOS SÜTI A BLOGKÓSTOLÓ 10-RE

piroskonyha
Már harmadszor veszek részt a blogkóstoló játékban. Itt egymás blogjából készítünk el valami finomságot, és persze megismerjük egymást is.
Kisildi volt aki a 10.játékot kiírta és a sorsolást elvégezte.
Nekem a teller-cake blogból kell választanom. Zsuzsa már 2011 óta készíti a szebbnél-szebb süteményeket, vagyis inkább tortákat. Olyan tortákat készít, hogy elállt a szavam.
Nem is volt könnyű választanom tőle, mert én még nem szoktam tortákat sütni, de ami késik nem múlik.
A választásom ezért egy egyszerű mákos-barackos tortácskára esett.

 4 tojás
15 dkg kristálycukor
1 cs. vaníliás cukor
csipet só
4 ek. mák
1/2 cs. sütőpor
15 dkg liszt
reszelt citromhéj
15 dkg olvasztott vaj

sárgabaracklekvár
1,5 dl barackpálinka

A recept szerint 26cm-es tortaformában kell sütni, de nekem 23cm-es van.
Az arányokon nem változtattam, így magasabb lesz a süti.

A gázsütőt 180fokon előmelegítem.

A tojást a kétféle cukorral és a csipet sóval legalább 5 percig kavartattam a robotgéppel.
Ezután fakanállal beleforgattam a szárazanyagokat: liszt-sütőpor-mák-citromhéj.
Az olvasztott, de nem meleg vajat a legvégén tettem bele a masszába.

A kapcsos tortaforma aljába sütőpapírt tettem.
A barackokat megmostam, papírtörlővel megtörölgettem. Kettévettem és a tortaformába raktam  úgy, hogy a belseje legyen lefelé.
Erre ráöntöttem a masszát.
Az előmelegített sütőben 35 percig sütöttem.

piroskonyha

Nagyon szép magas volt amikor kivettem a sütőből.
A tortaforma szélénél körbevágtam és hagytam, hogy kihűljön.

piroskonyha

piroskonyha
Nem kentem meg lekvárral, de attól biztosan még jobb íze lett volna.
Nekünk így is nagyon fincsi volt, hamar elfogyott.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése