2013. július 6., szombat

MEGGYES KAVART

piroskonyha
Ettől egyszerűbb süteményt mostanában nem készítettem. 10-15 perc alatt kész a tészta és 30 perc a sütés.
Bármilyen gyümölccsel elkészíthető.
Nálunk most van beérve a meggy, tehát csakis meggyet tehettem a kavart tésztába.
Nekem is volt egy receptem, de abban több cukor van, ezért úgy gondoltam inkább ezt csinálom meg.

3 tojást és 25 dkg kristálycukrot a robotgéppel fehéredésig kevertettem.
Közben kimagoztam a meggyet, 80 szemet.

Ezután már kézi habverővel dolgoztam.
3 dl tejet, 0,8 dl olajat, 1cs. sütőport, 35 dkg lisztet simára hozzákevertem.

23x35 tepsibe sütőpapírt tettem.
Beleöntöttem a kavart tésztát.
A kimagozott meggyet meghempergettem lisztben és így rakosgattam rá a tésztára.

Előmelegített gázsütő 6-os fokozatán 30 percig sütöttem.

Amikor már félig kihűlt, felszeleteltem, porcukorral megszórtam.

piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha
Pár évvel később 2016-ban készült el újra ez a süti. Most 6 tojás, 25dkg margarín, csipet só, 2,5dl tej, 45dkg liszt, 1 cs. sütőpor, 25 dkg kristálycukor kellett hozzá. A tojásfehérjéből habot készítettem és úgy kevertem a masszához.
A meggyet lisztbe forgattam és úgy került a tetejére. Most szépen megmaradt a tetején. Szerintem azért, mert ez egy két éves kimagozott befőtt volt.
2016
2016.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése