2013. július 21., vasárnap

RAKOTT ZÖLDBAB

piroskonyha

A férjem anyósomtól hozott egy nagy adag zöldbabot, vöröshagymát, uborkát.
Nekünk is van a kertünkben, vagyis lesz!! Igy örültem, hogy friss bab került az asztalra!
Gondolkodtam, hogy mit is csináljak belőle, és eszembe jutott, hogy még sosem ettem rakott zöldbabot.
Ha karfiolból, brokkoliból, káposztából...... tudok készíteni, akkor ez sem lehet ördöngősség. Nem is kutakodtam sehol sem a neten, ugyan úgy kezdtem csinálni mint a többit.

19x28 cm-es tepsit használtam.

60 dkg megpucolt zöldbab
25 dkg darált sertéshús
1 fej vöröshagyma
olaj
só, ízlés szerint
delikát, ízlés szerint
fűszerpaprika
őrölt bors
friss összevágott kapor
2 nagy cikk fokhagyma, aki nem szereti az kevesebbet
1 dl rizs
3 dl tejföl
10 dkg sajt

A zöldbabot megpucoltam, apró darabokra vágtam, kisebbekre mintha főzeléknek készítettem volna elő.
Sós, delikátos vízben feltettem főni.
A vöröshagymát megpucoltam, apróra vágtam és olajban megpirítottam. Rátettem a darált húst, fehéredésig sütöttem, majd hozzáadtam a sót, paprikát, delikátot, fokhagymát. Amikor már majdnem kész volt akkor hozzáadtam a megmosott rizst, amit a  hússal együtt puhára főztem.
Amikor megfőtt a bab és a rizseshús is kész lett összeraktam egy üvegtepsiben.

A rizseshús felét a tepsibe terítettem. Ráöntöttem a bab felét, amit megtejfölöztem, reszeltem rá sajtot és szórtam rá egy kis kaprot. Ismét hús, és a tetejére a másik adag bab, amire szintén tejfölt, sajtot és kaprot tettem.

Előmelegített sütőben addig sütöttem amíg piros lett a teteje.

piroskonyha

Pozitívan csalódtam ebben az ételben, mert nagyon finom lett.
Máskor is készíteni fogok az biztos.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése