2015. május 25., hétfő

TEJBERIZS SZELET


Az eperrel elkezdődik a gyümölcs szezon.
Ilyenkor már gyümölcsös süteményeket készítek, hiszen imádjuk.
Ez is  a kedvencek közé fog tartozni.

4 tojás
4 csapott ek. kristálycukor
3 nagyobb ek. liszt
1 ek. kakaópor
1 kk. sütőpor

1 liter tej
2 dl rizs
3 ek. kristálycukor

3 dl tejszín
2 ek. kristálycukor
1/2 cs. Dr. Oetker zselatin , 5gramm
2 ek. víz

40 dkg eper
1 cs. puncs pudingpor, 4 dkg
2 ek. kristálycukor

A rizst több vízben megmostam és fel tettem főni a cukros tejben.
Itt most nem baj ha túlfőzzük a rizst hiszen a végén úgy is összetörődik amikor a tejszínhabot belekevertjük. 
Amíg hűl a tejberizs addig elkészítettem a piskótát.

A tojásokat a cukorral habosra vertem.
A többi hozzávalót átszitáltam és apránként óvatosan hozzákevertem.
A tepsibe szilikonos sütőpapírt  tettem és beleöntöttem a masszát.
A gázsütő 4-es fokozatán 30 perc alatt megsütöttem. Amikor készen volt lehúztam róla a sütőpapírt és rácson hagytam kihűlni.

A tejszínt a cukorral kemény habbá vertem.
A zselatint 2 ek. vízben feloldottam és hozzáöntöttem a tejszínhez miközben készült a hab.

A tejberizshez most egy pici tejet kellett tennem, mert kemény volt. Jól keverhető, de nem híg állagúra készítettem.
A tejszínhabot belekevertem a tejberizsbe.

A kihűlt piskótalapra rákentem a tejszínes tejberizst és betettem a hűtőbe.

Most elkészítettem az eperzselét a tetejére.
A megmosott epret villával összetörtem.
Hozzákevertem a pudingport és összeforraltam.
Teljesen kihűtöttem és a tejberizs tetejére kentem.


A kész süteményt visszahelyeztem a hűtőbe és másnapig hagytam, hogy összeérjenek az ízek.
Mivel este készült ez a finomság így tényleg csak másnap kóstoltuk meg. De ez nem szokott így lenni más alkalomkor.

Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhattok.

Jó sütögetést!








2 megjegyzés:

  1. Jaj, ez nemcsak szépséges, de nagyon finomságos is lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy próbát megér! Nagyon finom és nagyon gyorsan elfogy!

      Törlés