2014. augusztus 23., szombat

SZILVALEKVÁR


A férjemmel nekifogtunk szilvalekvárt főzni.
Emlékszem, anyukámék üstben főzték a lekvárt. Apu sokat segített neki mindenben, így ebben is kivette a részét.
Ma már ők nem csinálják, hiszen idősek, ezért mi vettük át a szerepüket.

Nagyon szép nagy szemű szilvánk van. De most a sok esőtől sajnos nem sok ép gyümölcs volt.
Leszedtük az összeset a fáról és kiválogattam.


Tettem el a fagyasztóba félbevágva, hagytam még enni és persze süteménybe. A többit ledaráltam, és lekvár lett belőle.
Amint látjátok gyönyörű lilás a színe. Anyuéknál a szilvalekvár mindig sötétkék volt, de a mi szilvánkból sötét lila lekvár van.

5 kg ledarált szilva
1 kg kristálycukor
2 cs. Dr. Oetker dzsemfix

A ledarált szilvát forrástól számítva 1  1//2 órát kavargatta a férjem. Tovább is lehetett volna főzni, és akkor még sűrűbb lekvárunk lett volna.


A cukrot összekevertem a dzsemfix-el és beleöntöttem a lekvárba. Főztük még 20 percig és máris raktam az üvegekbe.
Az üvegeket előtte mosogatógépben átmostam. 



Miután rácsavartam a tetőket, fejre állítottam az üvegeket és úgy hagytam kb. 20 percig.
Utána máris mehetett a többi lekvárok mellé.
Nem tettem száraz dunsztba, mert a dzsemfix benne volt. De ha nem ezzel készült volna a lekvár akkor dunsztolni kellett volna.

Száraz dunszt -  Takarókkal, törölközőkkel be kell takarni az üvegek minden oldalát, még az alját is és így hagyjuk kihűlni a lekvárt.

Ez a lekvár sűrűbb lett mint ami tavaly készült, hiszen 2 órát főztük. Ez már sütibe is jó lesz.

Jó étvágyat!



2 megjegyzés:

  1. Anyukám is mindig üstben főzte a lekvárt - mire az az óriási mennyiség elkészült, ráment az egész nap. Fél napig biztos, hogy kavargattuk, az egész utcát lekvár illat lengte.
    Az idén nem főztünk szilvalekvárt, mert ezt mindig elég nagy mennyiséggel készítjük Anyukámmal, így kitart 2-3 évig is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez így volt nálunk is, egész nap a lekvárról szólt akkor. Az a lekvár igazán sűrű volt, de amit most mi is csináltunk az nem olyan. Ezt az üveget ha fejre állítom akkor azért megmozdul benne a lekvár.

      Törlés