2013. szeptember 19., csütörtök

SAVANYÚ KARFIOL

piroskonyha
Imádom savanyúságként a karfiolt.
Ma a zöldségesnél nagyon szép fehér színű karfiolt találtam. Vásároltam is egy igen szép példányt, több mint 2 kg volt.
5 db 7dl-es és 1 db 1 literes üveggel lett belőle.

piroskonyha

A karfiolt rózsáira szedtem.
Megmostam és beleraktam az üvegekbe. Mindegyikbe tettem 1 db erős paprikát és 1-2 db babérlevelet.
Ráöntöttem a levet, amit mindenki a saját ízlése szerint készítsen el.

2,5 liter víz
1,5 dl 20%-os ecet
2 csapott ek. kristálycukor
1,5 csapott ek. só
minden üveg tetejére egy késhegynyi nátrium-benzoát


Minden üvegre rácsavartam a tetőket és már mehetett is a többi téli  savanyúság közé.

piroskonyha
Tavaly is készítettem. Nem forraltam fel a vízet, csak feloldottam a cukrot és a sót az ecetes vízben és már öntöttem is a karfiolra.

piroskonyha

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük a karfiolt. Nagyon guszták az üvegben! Megmarad télire ilyen szép fehérnek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már alig vártam, hogy találjak egy szép karfiolt és eltehessem. Nagyon szeretjük, főleg ha egy kicsit érezni rajta a csípős ízt. Ilyen fehér maradt, de szerintem tavaly is elfogyott februárra.

      Törlés