2014. december 21., vasárnap

RÁKÓCZI MÁKOS


Advent negyedik vasárnapja van.
Meggyújtottuk a gyertyákat, elfogyasztottuk az ünnepi ebédet és természetesen a sütemény is középpontban volt.
Rákóczi túróst már többször is sütöttem. De mivel most advent van úgy gondoltam, hogy elkészítem a mákos változatát.
Nagyon finom volt, aki szereti a mákot annak a kedvencévé fog válni.

Hozzávalók:

25 dkg liszt
12 dkg vaj
10 dkg kristálycukor
2 tojás sárgája
1 kk. sütőpor
csipet só
25 dkg darált mák
20 dkg porcukor
10 dkg olvasztott vaj
2 ek. liszt
kb. 1,5 dl tej
1 kk. sütőpor

8 tojás fehérje
35 dkg porcukor
3 dkg étkezési keményítő

A tészta hozzávalóiból összegyúrtam a tésztát.
Sütőpapíron kinyújtottam 23x35cm-re.
Előmelegített  /4-5-ös fokozat/  gázsütőben 8 percig elősütöttem.





A mákos töltelék hozzávalóit összekevertem és rákentem a tésztára.
Visszatettem a sütőbe és még  200 fokon 25 percig sütöttem.

A tojásfehérjéket a cukorral, majd a keményítővel nem kemény habbá vertem. 
Vízgőz felett  - egy lábasban vizet forraltam és arra tettem a habbal teli edényt-    8-10 perc alatt kemény habot készítettem.
Rákentem a mákra és további 10 percre visszatettem a sütőbe a legkisebb hőfokra.




Áldott adventet kívánok mindenkinek.

Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhattok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése