2014. január 25., szombat

FARSANGI FÁNK 2.

Fánk barack lekvárral
Átírtam a receptet erre a változatra.
Eddig ez a legjobb:

Hozzávalók:

4 dkg  porcukor
3 tojássárgája
csipet só
 4 cl sütőlikőr
reszelt citromhéj

3 dl langyos tej
3 dkg élesztő
1 ek kristálycukor
1 ek liszt

50 dkg liszt

5 dkg lágy vaj


saját készítésű sárgabarack lekvár
porcukor


A langyos cukros tejbe belemorzsoltam az élesztőt és tettem hozzá egy ek lisztet amit elkevertem benne. A liszt a kimért, átszitált 1/2 kg lisztből volt.

Amíg az élesztő dolgozott addig a porcukrot, a rumot, a sót, a reszelt citromhé jat és a tojássárgákat kikavartam habverővel.
Ehhez hozzáöntöttem a felfuttatott élesztőt a maradék lisztet majd a lágy vajat.

Sima tésztát dagasztottam.

Benne hagytam a robotgép táljában és 15 perc múlva átdagasztottam, majd hagytam duplájára megkelni.

Másfél ujjnyira kinyújtottam, kiszaggam, a közepét a hüvelyk és a mutató ujjammal kilyukasztottam, majd újra kelesztettem.

Egy nagy lábasba olajat öntöttem, közepesnél magasabb hőfokra melegítettem.
1-2 percig fedő alatt sütjük, vigyázzunk, mert nagyon hamar túl is tud sülni a külseje. És attól még a belseje nyers maradhat.
Ezért inkább lassabban süljön!

Papírtörlőre kiszedtem, hogy az olaj fel tudjon szívódni róla.

Farsangi fánk, itt még lekvár nélkül
Házi barack lekvárral fogyasztottuk. Volt aki még meg is porcukrozta előtte.

Ez a változat nagyon finom volt. A tésztája  szépen megkelt és gyönyörű szalagos  lett belőle a fánk.

2018.
2019.

Jó étvágyat!

9 megjegyzés:

  1. Piroska, ezek gyönyörűek lettek! Szép magasak, szalagosak.Csak gratulálni tudok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm. Tényleg nagyon jó tésztája volt, magasra megkelt. Szépen sült, nagyon örültem én is neki, hogy így sikerült.

      Törlés
  2. Gyönyörűek tényleg:) Én is próbálgatom a recepteket, ez a recept olyan, mint a kelttészta receptem, csak rumaroma nélkül. Nekem a legfinomabb fánk az marad, amit anyukám sütött gyakran és persze az ő házi lekvárjával ettük:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez mindig így van. A mama főztje és sütije a legjobb. Anyukám kézzel dagaszt, én géppel, és az ő tésztája mindig lazább.

      Törlés
  3. Kedves Piroska, kérlek, nézz be hozzám, szeretnélek meghívni egy játékra!
    http://suniskanal.blogspot.hu/2014/01/jatek-ismerjuk-meg-egymast.html

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép fankok

    VálaszTörlés