2017. április 9., vasárnap

BÁRÁNY BELSŐSÉG PÖRKÖLT




Egyik ismerősömtől kaptam báránycombot és báránybelsőséget.
A combot lefagyasztottam, majd húsvétkor fogom megsütni.
A belsőséget viszont megcsináltam pörköltnek.
Bárányt mi nem szoktunk enni ezért az elkészítése nem kis gondot okozott. Nem is az elkészítése hanem az előkészítése.
Makacska konyhájában találtam egy szimpatikus receptet, ezt követtem az elkészítéskor.

Hozzávalók:

4 fej vöröshagyma
1 bárány belsőségei /szív, vese, tüdő, máj//
sertészsír
só 
őrölt bors
3-4 babérlevél 
rozmaring

A májról a hártyát lehúztam.
A vesét és a szívet kettévágtam és kitisztítottam.
Nagyobb darabokra vágtam és tejben kiáztattam kb 1 órát, majd több vízben átmostam, áztattam amíg tiszta nem lett víz alatta.
Feldaraboltam.
Ekkorra már az apróra vágott vöröshagymát  megpirítottam a zsírban. Erre rátettem a tüdőt és a szívet, sóztam, borsoztam. Ezeknek több idő kell, hogy átsüljön mint a májnak és a vesének.
Amikor már majdnem jó puha volt akkor tettem bele a májat és a vesét.

Sós burgonyával tálaltam.





Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok! 

Jó étvágyat! 💕

A héten nem volt valami jó idő nálunk. Esett az eső, reggel hideg volt  -közel O fok-  , de délutánonként már kellemes volt a hőmérséglet.
Ennek ellenére a virágok már nyílnak, kezdődik a tavasz!!!!
A szilvafák virágba vannak borulva, a körtefák bimbóznak.
A kiskertünkben el van téve a dughagyma, gyöngyhagyma, cékla, zöldborsó, sárgarépa, petrezselyem, metélőpetrezselyem.
Az eső jól is jött  most a magoknak.











 Piroska





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése