2016. szeptember 3., szombat

KÖRTE BEFŐTT


Most már tényleg rá kell szokni a befőttekre, mert ebben az évben sokat készítettem.
A szilva és a körtefák is ontották a gyümölcsöket, meggy viszont nem volt.

Mint minden befőttnél a körténél is a kemény, még éretlen gyümölcsöket kell használni.

Előkészítettem citromos vizet és ebbe raktam bele a meghámozott, negyedelt körtéket, hogy ne barnuljon meg.
Az üvegeket közben már a mosogatógép mosta, a tetőket pedig már elmostam és tiszta meleg vízben ázott.
Közben a nyolc üveghez hat üveg vizet feltettem forralni cukorral, 1 ek. citromsavval és 2 tk. őrölt szegfűszeggel.
Egy üveghez 5 csapott ek. cukrot számítottam.
Amikor felforrt, több részletben, kb. 5 perc alatt megfőztem benne a körtéket. Rögtön üvegekbe raktam és felöntöttem azzal a sziruppal amiben főtt.
Mielőtt ráöntöttem a befőttre a szirupot tettem bele 2csapott kk. nátrium-benzoátot.
A forró befőttet pléddel betakargattam, vagyis száraz dunsztba raktam ahol 2 napot volt. Utána mehetett a polcra!!!


Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Piroska




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése