2016. augusztus 13., szombat

PIZZASZÓSZ II.


A tavaly készült pizzaszósz is nagyon finom volt, hiszen elfogyott, de most azért változtattam rajta egy kicsit.
Nem használtam semmilyen zsiradékot az elkészítéséhez.
Mindent nyersen leturmixoltam és így főztem több mint másfél órát. Gyönyörű szép sötét piros színe lett és az íze is jó.

1 kg hámozott paradicsom
0,5 kg paprika
2 db közepes fej vöröshagyma
3 cikk fokhagyma
1 tk. szárított bazsalikom
1 tk. szárított petrezselyemzöld
1 ek. só
2 kk. őrölt bors
1 csapott kk. nátrium benzoát

A hagymákat megpucoltam, nagyobb darabokra vágtam.
A paprikát megmostam, úgy daraboltam, hogy a magja ne kerüljön bele.
A paradicsomot megmostam, bevágtam az egyik végét és forró vízbe tettem 1-2 percre. Így szépen le lehetett húzni a héját.
Több részletben leturmixoltam és egy nagy lábasba öntöttem. Hozzáadtam a fűszereket és főzni kezdtem.
Úgy készült mint egy lekvár, majdnem 2 órát kellett főzni és így lett szép sűrű.
Amikor levettem a tűzhelyről akkor tettem bele tartósítót. Sokan azt írják, hogy nem kell ez bele, nem romlik meg, de én azért szoktam bele tenni.

Az üvegek elmosását úgy időzítettem, hogy ekkorra mossa el a gép és a forró üvegbe már raktam is bele a szószt. Az üvegtetőket kézzel jó alaposan elmostam, úgy tettem az üvegekre.
Száraz dunsztba raktam.
1-2 nap elteltével mehet a polcra.



Több helyen úgy olvastam, hogy paprika nem volt benne. Én tettem bele és minél pirosabbat használunk annál szebb színű lesz a szószunk.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Jó étvágyat kívánok!
Piroska

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm a receptet,elfogom készíteni,igazán egyszerű,és nem sok minden kell hozzá,mint némelyik szószhoz. Mivel kapok most paradicsomot így én is szeretnék készíteni.Panel lakásban lakunk,így teljes hűvös helyet nem tudok biztosítani,de bízom benne a nátrium benzonát segít nem egy két hónapra megtartani.

    VálaszTörlés