2013. augusztus 4., vasárnap

BARACKOS TEJFÖLÖS SZELET

piroskonyha

Még tavaly leltem erre a receptre, de valahogy nem jutottam oda, hogy megcsináljam.
Most azonban volt sárgahúsú barackom, és időm is, hogy nekifogjak.

20 dkg margarín
2 egész tojás
14 dkg porcukor
40 dkg liszt
1 cs sütőpor

A margarínt a lisztben elmorzsoltam, majd hozzáadtam a többi hozzávalókat.
Egy lágy linzertésztát kaptam, amit kettévettem és betettem a hűtőbe.

Elkészítettem a krémet.

2 cs vaníliás pudingpor
5 ek. kristálycukor
6 dl tej
4 dl tejföl- 1 db 20%-os 375 gr-os
4 tojás fehérje
1 cs vaníliás cukor

50 dkg sárga húsú őszibarack

A barackot meghámoztam, felkockáztam.

A pudingport a cukros tejjel simára kevertem, és megfőztem a pudingot.
Gyakori kevergetés közben kihűtöttem. Amikor már majdnem kihűlt hozzákezdtem a tojásfehérjét habbá verni.
A pudingot a tejföllel simára kevertem a robotgéppel, majd kézzel hozzáadtam a felvert tojásfehérjét.
Végül a felkockázott barackot is belekevertem.

A egyik tésztát tepsi méretűre nyújtottam. Kicsit megliszteztem, a nyújtófára  -nálunk síkálónak hívják-  feltekertem és a tepsibe tettem.
Igy nem szakad el, mindig ezt a módszert használom a linzertésztáknál.
Ráöntöttem a barackos krémet.
A másik tésztával is ugyan így jártam el. Kiskéssel megszurkáltam a tetejét, és betettem az előmelegített sütőbe. A gázsütő 5-ös fokozatán 35 percig sütöttem.

A tepsiben hagytam kihűlni.
Amikor már langyos volt akkor körbevágtam a tepsit és kiborítottam.
De még ekkor sem vágtam fel, hagytam tovább hűlni.
Úgy lenne a legjobb ha csak  másnap szeletelnénk, de ezt most sem sikerült betartani.
3 óra után már szépen lehetett szeletelni, nem volt kemény egyáltalán a tészta.

piroskonyha



piroskonyha

Jó étvágyat!

2 megjegyzés: