2013. április 1., hétfő

HÚSVÉT

 A húsvét már nem az az ünnep mint a gyerekkoromban. Akkor egymásnak adták a kilincset az fiúk, férfiak, hogy locsolkodjanak.
De ma már csak a szűk családi körben ünneplünk, amit annyira nem is bánok. Mivel egy nagy fiam van így nem rohamozzák a locsolók a házat.
Ellátogatunk a nagyszülőkhöz, hál Istennek még él mind a két nagymama. Nagypapa már csak az én részemről, ő még sokáig éljen egészségben!
Az étkezés nálunk is nagy szerepet játszik ilyenkor is. Már pénteken elkezdtem a főzést, mivel szabin voltam. Kocsonya, töltött káposzta, sütik.
Szombaton a fiam jött haza az egyetemről, neki

húsleves, szezámmagos rántott csirkemell majonézes burgonya és kukoricasalátával. Recepteket itt nem nagyon akarok írni, majd később.

Füstölt tarja, főtt tojás, retek, paradicsom, foszlós kalács és baconszalonnába göngyölt töltött gomba.

 Töltött gomba

A gombafejeket körözöttel megtöltöttem és begöngyöltem baconszalonnába. Beleraktam egy tepsibe és előmelegített sütőben megsütöttem úgy, hogy a szalonna megpiruljon.
Nagyon finom lett.
Ebben az évben próbálkoztam először azzal, hogy a majonézes salátába zselatint tettem. Kis pohárba egy szelet főtt tojást raktam és ráhalmoztam a salátát. Egy éjszakát a hűtőben volt. Ma- hétfő- reggel meleg vizet engedtem a pohár aljára és így szépen ki tudtam belőle csúsztatni.
Jövőre már bátrabb leszek és mással is megpróbálkozom.
Nagyon jól eltelt az ünnep, finom volt minden, aminek jól látható jelei voltak az étkezések utáni üres tányérok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése