2013. április 27., szombat

RÁKÓCZI TÚRÓS


piroskonyha.blogspot.hu
Már nem az első alkalom, hogy ezt a süteményt készítem. Először azt hittem, hogy ezt nagyon nehéz lehet megsütni, de nem.
A receptet még andi1976.gportal.hu oldalán találtam. Első alkalommal nem a legszebben sikerült, de az íze jó volt. Ha felszeletelem, majd meglátjuk, hogy most hogyan is sikerült. Igy egészben jónak tűnik.
piroskonyha.blogspot.hu

Volt amikor a tojásfehérjét habzsákba töltöttem és berácsoztam vele a túrós réteget. A habkockák közé pedig baracklekvárt tettem. Most azonban elsimítottam és villával hullámokat rajzoltam bele.

Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
20 dkg margarin
1 tojás sárgája
1 sütőpor
10 dkg porcukor
1 cs. vaniliás cukor
reszelt citromhéj

Ezt a linzertésztát a tepsi hátoldalán sütöttem meg. Hagytam kihűlni és megkentem vékonyan baracklekvárral.

Túró töltelék:

0,5 kg túró
3 ek. búzadara
1 egész tojás
3 ek. kristálycukor
1 cs. vaníliás cukor
1 ek. citromaroma
Andi mazsolát is írt bele, de én nem tettem.

Ezt rákentem a kihűlt barackos linzertésztára.

Hab:

5 tojás fehérje
30 dkg kristálycukor

A cukrot kevés vízzel sűrűre fel kell főzni. Gyöngyözni kell neki, de ne kavargassuk.
A tojásfehérjét habbá fel kell verni, majd belecsurgatni a szirupot és addig verjük tovább míg kemény habot nem kapunk.
Hát nekem ez okozza a legnagyobb nehézséget most is!!! Soha nem vagyok a végeredménnyel elégedett.

Ezt a habot egyenletesen el kell kenni a túrón és utána a sütőben már csak szárítani szabad 100 fokon.
Tepsi  mérete: 23x35

piroskonyha.blogspot.hu

piroskonyha.blogspot.hu

Jó étvágyat!



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése