2013. október 23., szerda

DIÓS KELT VIRÁGOK A SAD! 19. FORDULÓJÁRA


piroskonyha
 A SAD! 19. fordulójának Szofika a háziasszonya. Olyan témát talált így karácsony közeledtével aminek szerintem mindenki örült.

"Diós vagy mákos."


A választani szinte nem is lehet. Szeretjük mindkettőt.
A férjem diópárti, a mákot nem is szereti. Mi a fiammal mindkettőt szeretjük. De be kell vallanom én inkább a mák oldalára húzok.
Ma mégis a diót választottam. A "drága jó szívem" már engedett a férjem javára.
Ha a mákosat választom akkor csak én lakmározom egy jót. De így mind a kettőnknek kedvezek, hiszen én a diót sem vetem meg.

A kalács a saját kelt tészta receptem szerint készült, amit régebben Terikétől tanultam. Nagyon jó, mindenkinek csak ajánlani tudom.

Hozzávalók:

30 dkg liszt
1 dkg élesztő
1,25 dl tej
0,5 dl tejföl
1,5 ek. kristálycukor
csipet só
1 tojás sárgája
2 dkg margarin vagy vaj

Az élesztőt a cukros-langyos tejben felfuttattam.
A lisztet a többi hozzávalókkal elkevertem, majd az élesztővel sima tésztát dagasztottam belőle. Én géppel csinálom, de anyukám még a mai napig kézzel csinálja.
Tiszta konyharuhával letakarva duplájára kelesztettem.

Közben elkészítettem a diós tölteléket.

15 dkg dióbél
3 ek. kristálycukor
1 dl tej

A dióbelet ledaráltam.
Hozzákevertem a cukrot.
Majd a tejjel -ne adjuk hozzá rögtön az egészet, hátha nem kell mind- összedolgoztam.

Ehhez még persze adhatunk mazsolát, rumaromát...., de én most beértem ennyivel.
 
piroskonyha
A tésztát egy kicsit átgyúrtam.
Hengert formáltam belőle, és 8 egyenlő részre vágtam.
Mindegyiket próbáltam kör alakúra kinyújtani. Vagy valami hasonlóra!!
A diós tölteléket beletettem.
A széleket összefogtam, összenyomkodtam, és az került alulra.
Most egy kisebb kört formáztam belőle és ollóval 6-8 vágást csináltam a tetején.
A közepébe egy szem dióbelet raktam.

Sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam és ismét hagytam kelni.
Mielőtt betettem a sütőbe lekentem felvert tojással.
Előmelegített gázsütőben az 5-ös fokozaton 20-25 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Ebből a mennyiségből 8 db 10 cm ármérőjű virágocska lett.

A nyolcadikat már megettem!!!


Legközelebb mákosat is csinálok, mert nekem azért mégiscsak a mákoshoz húz a szívem!

Jó étvágyat!

8 megjegyzés:

  1. Hű, de finom lehetett! Ilkyen nekem is kell!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldöm a kóstolót, igaz egy kicsit megkésve!

      Törlés
  2. Jól néznek ki ezek a virágok, ki fogom próbálni én is!

    VálaszTörlés
  3. Szép is és nagyon finom!!!! Én is szeretnék!!!!

    VálaszTörlés
  4. Küldök mindenkinek!!!
    Remélem megkaptátok!

    VálaszTörlés
  5. Köszönjük Piroska a remek receptet, tényleg nagyon finom!!!! http://vicuska13.blogspot.com/2013/10/dios-kelt-viragaim-piroskatol-xii.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ezt választottad, és hogy finomnak találtátok.

      Törlés