2013. szeptember 1., vasárnap

LEVELES TÚRÓS

piroskonyha
Desszert nélkül nincs hétvége!
Tegnap nem voltam itthon, így ma volt a főzés napja is. Ezért valami egyszerű édességre futottam az időmből. De nagyon ízlett a férjemnek.

50 dkg-os leveles tészta
40 dkg túró
1 citrom reszelt héja és kifacsart leve
3 ek. kristálycukor
1 cs. vaníliás cukor
3 tojás

porcukor a szóráshoz

1 tojás a kenéshez

Szeretem ha van itthon leveles tészta a fagyasztóba. A Tescóból szoktam hozni, és ha hirtelen kell akkor van mihez nyúlni.
Ma is így voltam. Nem sok időm volt és ez nagyon meg tudja könnyíteni a süteménykészítést.
Még a reggeli órákban kivettem a fagyasztóból.
Amikor kiengedett, akkor vékonyra kinyújtottam. 
16 db kockára vágtam és az egyik oldalát bevagdostam.

piroskonyha

Előtte már elkészítettem a tölteléket.

A túróhoz hozzáadtam a cukrot, vaníliás cukrot, 3 tojás sárgáját. A citrom héját lereszeltem, és kifacsartam a levét. Ezt is a túróhoz kevertem. 
A 3 tojásfehérjéből nem túl kemény habot vertem és azt is belekevertem a túróba.

Ezzel a töltelékkel megtöltöttem a lapocskákat, melynek a széleit felvert tojással megkentem.
A bevagdosott részt ráhajtottam a túrós részre, és körbenyomkodtam, hogy sütés közben hozzáragadjon.

piroskonyha

Sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam, és a tetejét megkentem tojással.
Előmelegített sütőben 15 perc alatt készen lett.

piroskonyha

A tepsiből kiszedve hagytam egy kicsit hűlni, majd megporcukroztam.

piroskonyha
piroskonyha

Természetesen rögtön hozzáfogtunk enni, hiszen langyosan nagyon-nagyon finom volt.
 

Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

  1. Amikor nincs időnk semmire, akkor nagyon jól jön a kész leveles tészta! :) Guszta túrós sütiket készítettél, jöhetnek hozzánk is egy-két darab! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan jó kis könnyű süti lett, csak úgy eteti magát.
      Még egy-két darabot tudok küldeni!

      Törlés
  2. A leveles tészta tényleg nagyon jó találmány:) Nagyon szépek lettek a péksütik, ezt nálunk is mindenki nagyon szereti:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ilyen könnyű kis sütiket tényleg mindenki szereti. Nálunk is nagy kedvenc.

      Törlés
  3. Először amikor ilyen lapot vettem, végig ott guggoltam a sütő előtt és vártam az eredményt. El voltam ájulva tőle, ahogy nőni, levelesedni kezdett. Azóta is nagy kedvenc. Finom lehetett a túrós töltelékkel, szépek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor én is először kinyújtottam ilyen vékonyra, hittem is meg nem is, hogy ebből lesz valami. Nálunk is nagy kedvenc akár édesen, akár sósan.

      Törlés