2013. szeptember 24., kedd

SZILVALEKVÁROS SÜTEMÉNY

piroskonyha
Már tiszta elvonási tüneteink vannak, ha nincs itthon süti.
Limara most készített egy szilvalakváros sütit. Annyira gusztusos volt a képen, hogy kedvet kaptam hozzá és gyorsan megcsináltam.
Saját készítésű, igaz tavalyi szilvalekvárom volt, tehát hozzá lehetett fogni.
Én nem a gluténmentes változatot választottam, hanem fehér lisztet és diót használtam.
Isteni finom lett.

Ugye, hogy nem kell mindig krémes sütit készíteni!!

20 x30  /23x35/ tepsihez:

4   /5 nagyobb/  kisebb tojás
15  /20 /   dkg kristálycukor
/15/   dkg vaj
/6/ nagy evőkanál szilvalekvár
1 ek. rumaroma
10  /16/  dkg darált dió
10  /16/   dkg liszt
fél  /egész/   cs. sütőpor
1   /1 1/2/  tk. szódabikarbóna
/2/  tk. őrölt fahéj

A tojásokat a cukorral összekevertem -géppel-, majd  hozzáadtam a lekvárt, az aromát és a puha vajat.
A további hozzávalókat is beletettem, majd sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem.
Előmelegítettem  a sütőt az 5-ös fokozaton és 30 perc alatt megsütöttem a kalácsot.

Amíg hűlt a kalács addig elkészítettem a kakaós bevonót:

5 /8/ dkg puha vaj
/8/  dkg porcukor
1,5 ek.  /2/  cukrozatlan kakaópor
ha szükséges, akkor egy pici víz

A hozzávalókat a felmelegítettem, szép simára kikevertem.
Ráöntöttem a kalács tetejére és elsimítottam rajta.
Amikor kihűlt felszeleteltem. 



piroskonyha

piroskonyha
Nézzétek ezt a tésztát!  Szilvalakvárt még soha nem tettem kavart sütibe, de csak ajánlani tudom mindenkinek.

Nagyon-nagyon finom!

Jó étvágyat!

13 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, jó recept! Nálam a gyerekek jobban szeretik az ilyen fajta süteményeket, mint a krémeseket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jók ezek az egyszerű sütik. Finomak is és délután hipp-hopp kész van amikor hazamegy az ember a munkából.

      Törlés
  2. Finom szaftosnak látszik, azt hiszem elkészítem a családnak:) Nekem is van egy szilvalekváros kuglóf receptem, ahol a tésztába kell a lekvár, az is nagyon finom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kuglóf is nagyon finom lehet. Nem is hallottam még eddig olyan sütiről amelynek a tésztájába lekvár kell. De érdemes volt kipróbálni!

      Törlés
  3. De finom lehet, nekem is van házi szilvalekvárom és diófám is :) Jó választás volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor no problém! De ajánlom, hogy dupla mennyiségből készítsd, mert ez az adag nem tart sokáig!

      Törlés
  4. Nagyon tetszik itt is! Tutira hamarosan terítékre kerül nálunk is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szombaton nálunk is ismétlés lesz!!!!! Nagyon ízlett.

      Törlés
  5. Piroska, erről a sütiről ma már másodszor olvasok!:) Most már el kell készítenem, nagyon guszta!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roza, készítsd el. Nagyon egyszerű, finom és a lekvártól egy érdekes ízvilágú süti.

      Törlés
  6. Nagyon jól néz ki Piroska a sütid, legközelebb én is dióval sütöm .... látom így még szaftosabb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mariann! Nekem csak dióm volt itthon, de nagyon jó ízű lett a süti tőle.

      Törlés
  7. S csodálatos a csokimázad.:)

    VálaszTörlés