2014. június 29., vasárnap

DARÁLT HÚSOS LEVES SOK ZÖLDSÉGGEL


Már régen ki akartam próbálni ezt a levest. A munkahelyen már sokat beszéltünk róla, de valahogy mindig kimaradt a sorból.
De ezután biztos, hogy többször meg fogom főzni, mert nagyon finom.  Sok zöldség van benne, ezért nem a húsleveshez hasonlít az íze hanem inkább a zöldségleveséhez.

Amikor nincs sok időnk akkor ezt a levest csak ajánlani tudom. Míg a húslevest órákig főzzük, addig ez maximum másfél óra alatt készen van.

30 dkg darált sertéshús
1 db nagy sárgarépa
1 db nagy petrezselyemgyökér
3 dl-es pohárnyi zöldborsó
1/2 db karalábé
1 fej vöröshagyma
1 db kis tv paprika
só, delikát, őrölt bors, fűszerpaprika ízlés szerint

levesbetétként tészta

A zöldségeket megpucoltam. A sárgarépát és a gyökeret felkarikáztam. A többi zöldséget egészben hagytam.
Többször megmostam, sóztam és felöntöttem vízzel.
Amikor felforrt a zöldségtől keletkezett habot leszedtem a leves tetejéről és főztem kb. egy órát.
Ezt követően belecsipkedtem a darált húst.
Fűszereztem és főztem még fél órát.

Közben kifőztem a levesbetétet. Most is az anyósom által készített csigatésztára esett a választás.


 Jó étvágyat!



4 megjegyzés:

  1. tehát nem húsgombóc csakszimplán csipegetted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. Simán belecsipegettem a levesbe a darált húst. Finom és gyorsan elkészíthető leves lett belőle.

      Törlés
    2. Jó ötletnek tűnik, még nem kóstoltam ilyet. A húsgombóc leves nagy kedvencünk. Szerintem kevesebb főzési idő elég neki.

      Törlés
    3. Egyszerűbb mint a húsgombócleves. Gyorsan készen van, nem kell a hússal semmit csinálni csak ledarálni. Próbáld ki!

      Törlés