2014. június 1., vasárnap

EPRES JOGHURTOS TORTA


200. blogbejegyzés!!!!!

Másfél év alatt jutottam el idáig. Ezt a többi blogot író társaimnak is köszönhetem, hiszen a  jobbnál jobb receptek tőlük is származnak. Remélem lesz még  kitartásom és sok-sok új bejegyzéssel fogom gyarapítani a blogot. 
Aki elkezd blogot írni az tudja, hogy ezt megunni nem lehet, sőt rá lehet kattanni! Ezért jövőre biztos, hogy újra találkozunk a következő kerek számú bejegyzés alkalmából!

Még mindig maradt egy kis eper abból amit dzsemnek vásároltam. Eper joghurtom is volt, ezért esett a választás erre a süteményre.
Natur joghurttal és tejföllel már csináltam ilyen süteményt, de bármilyen gyümölccsel elkészíthető.
Ez sokkal finomabbra sikerült, mert a tölteléke lazább lett. De!!! Ha legközelebb elkészítem, mondjuk barackkal akkor még lazábbra fogom csinálni. Több joghurtot vagy egy evőkanállal kevesebb búzadarát teszek bele.
Mivel nem volt már sok eper és joghurtom /szívecske joghurt/ is csak egy volt /kettőt beletettem az eperfagyiba/  ezért lett torta a süteményből.

23 cm átmérőjű tortaforma

Hozzávalók:

15 dkg liszt
5 dkg kristálycukor
1/2 cs. sütőpor
2 tojás sárgája
7 dkg vaj
1 citrom reszelt héja
csipet só

A hozzávalókból kézzel összegyúrtam a tésztát.
A 3/4 részét kerekre kinyújtottam és a sütőpapírral kibélelt tortaformába tettem.
Erre ráöntöttem a habot.

Joghurtos hab:

1 db szíveske joghurt Zott, 125 ml
150 ml tejföl 20%-os
8 dkg porcukor
3 lapos ek. búzadara
2 tojás fehérje
5 db nagy eper

A tojásfehérje kivételével összekevertem a hozzávalókat. Majd a tojásfehérjéből habot vertem és azt is óvatosan hozzáadtam.
Ráöntöttem a tortaformában lévő tésztára.

A maradék 1/3 tésztát ráreszeltem a habra.



A gázsütőt előmelegítettem 4-es fokozaton és 40 perc alatt megsütöttem.



A tortaformában hagytam kihűlni.
Amikor már éreztem, hogy langyos akkor körbevágtam a formában és levettem róla a karikát.
Konyharuhára borítottam, levettem az aljáról a sütőpapírt.
Tortatárcára visszaborítottam, megporcukroztam és már szeltem is belőle.





A tetejét még díszíthettem volna eperrel, de már nem volt!! Ezért eperdzsemet adtam hozzá, de anélkül a finom volt.



Jó sütögetést!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése