2013. október 25., péntek

MÉZESKALÁCS A BLOGKÓSTOLÓ 12. FORDULÓJÁRA

piroskonyha
Elérkezett a Blogkóstoló 12. fordulója, amelynek Teller Zsuzsa a háziasszonya.
Ebben a játékban az a lényeg, hogy a játékra jelentkezők egymás blogjából sütnek-főznek. Ezalatt megismerjük a blogokat és természetesen egymást.
A sorsolás úgy hozta, hogy Jucit sorsolták nekem. Jártam már nála, de most még jobban megismerhettem őt is és a bejegyzéseit is.
Többször is szinte végignéztem a blogot és a mézeskalácsra esett a választásom.
Hogy miért? A válasz egyszerű.
Még nem sütöttem mézeskalácsot és jön a karácsony. Itt a jó alkalom, hogy megpróbáljam és az ünnepekre már nem úgy kezdek neki, nincs semmilyen ismeretem hozzá.

Fél adagnak valót készítettem össze tegnap este, és összeállítottam a tésztát.
Azért tegnap, mert a recept szerint egy éjszakát a hűtőben kell pihennie.
Akkor lássuk!

Hozzávalók a tésztához:


12,5 dkg méz
12,5 dkg vaj
3 tojás
20 dkg porcukor
0,5 csomag mézeskalács fűszerkeverék
1 tk. szódabikarbóna
1 tk. fahéj
1 citrom reszelt héja
2 ek. citromlé
0,5 kg liszt

Irókázáshoz:

1 tojásfehérje
15 dkg porcukor
2 csapott ek. étkezési keményítő
1 tk. ecet

A mézet a vajjal összeolvasztom, de nem forralom.
A porcukrot a tojással gépi habverővel kihabosítom.
A liszt és a mézes vaj kivételével a többi hozzávalót a habhoz keverem. 
Most lecserélem a habverőt a dagasztókarra, és azzal folytatom.
Apránként beleöntöm a lisztet és a mézes vajat.
Jól összedolgozom.

A robotgép edényében hagytam a tésztát és úgy tettem a hűtőbe egy éjszakára.

Mivel ma szabadságon voltam reggel folytattam a mézeskalács elkészítését.

A gázsütőt az 5-ös fokozaton előmelegítettem.
A tésztát lisztezett táblán fél cm vastagságra kinyújtottam.
Különböző formákkal kiszaggattam és 10 perc alatt kisültek a figurák.
Fontos, hogy világosak maradjanak, mert ha jobban megsül akkor már keményebb lesz.

Amíg hűltek addig elkészítettem azt amivel díszíteni fogom.
Előkerestem az ehető gyöngyöket és a  szívecskéket is.

A tojásfehérjét egy kevés cukorral, a keményítővel és az ecettel elkezdtem felverni. Majd a többi cukrot is több részletben hozzáadtam.
Sajnos nincs semmilyen eszközöm amivel írókázhattam volna. Ezért egy nejlonba raktam melynek az egyik sarkán egy pici lyukat vágtam és azzal díszítettem.
Próbáltam díszíteni, de elsőre nem volt  könnyű. 
Remélem az ünnepekkor már jobban rá fog állni a kezem.

Nem kevés mennyiség lett belőle.
Azt tapasztaltam, hogy nem szabad vékonyra nyújtani a tésztát. Sokkal puhábbak maradtak a vastagabbak.


A kiszaggatott formák utáni  tésztamaradékokat összegyúrtam. Gömböket formáltam belőle -olvastam Moha oldalán-  és úgy sütöttem meg. Nagyon finomak lettek.



Eltelt vele az idő, de megérte.
Most már az ünnepek előtt nem fogok izgulni, hiszen megvolt a próbasütés!!
Köszönöm Juci!

Karácsonykor ugyanezt a receptet használtam és elkészítettem a karácsonyi mézeskalácsokat.





2014.

Jó étvágyat!



 

8 megjegyzés:

  1. Húúú, szinte érzem az ízét a számban, érzem az illatát :) Örülök, hogy sikerélményed volt vele....az előző fordulóban nem így jártam a párommal, kezdtem elkeseredni miatta. Jöhet a karácsony!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg sikerélmény volt! Puha lett, finom lett és még sok is lett, pedig csak fél kg lisztből készítettem. De tényleg csak jót tudok róla mondani.
      A díszítést még gyakorolnom kell, de majd lesz ez még szebb is.
      Köszi Juci! Örülök, hogy hozzád sorsoltak!

      Törlés
  2. Nagyon szépek lettek! Tényleg jobb vastagabbra hagyni, van amit harapni rajta:-)és persze finom puha marad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó érzés, hogy sikerült a mézeskalácsom. Nekem még a díszítés is tetszik, igaz nem profi, de nekünk jó így is.

      Törlés
  3. De jól néznek ki, nálunk is minden évben készül:) Mostmár megvolt a főpróba, jöhet a karácsony:) Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Nálunk anyukám csinálja, szerintem ebben az évben is fog. De azért én is megsütöm ezt a változatot. Vásárolok még formákat, mert most csak kicsi formám volt ami ünnepi. De most még nem is kellett, karácsonyi legyen.

      Törlés
  4. Nekem nagyon tetszenek! Milyen jól mutatna majd Karácsonykor... Köszönöm, hogy velem játszol! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik. Szeretem ezeket a blogos játékokat.

      Törlés