2013. június 25., kedd

RÁCSOS-MEGGYES LINZER

piroskonyha
A gyümölcsös süteményeknek most van itt a szezonja. Sok helyen találni jobbnál jobb recepteket. Limara sütötte meg ezt a meggyes linzert, ami első látásra nagyon megtetszett. Volt is itthon meggyem, ezért még tegnap késő délután  -miután hazaértem a munkából-   nekifogtam. A pudingos-meggyes tölteléket már ismertem, én is ezt szoktam használni. Viszont rácsos formát még nem használtam, de nagyon bejött. Sokkal mutatósabb, mint amikor én rátettem a tetejére is a sima tésztát.
Kisebb tepsit használtam -23x35- mint Limara, de a tészta hozzávalóit nem csökkentettem le.

piroskonyha


Először a meggyes tölteléket készítettem el, mert a cukrozott meggynek állni kell, hogy levet engedjen.

Töltelék:

80 dkg kimagozott meggy
4 ek. kristálycukor
1 cs. vaníliás pudingpor
kevés víz
1 k.k. fahéj

A meggyet kimagoztam, becukroztam és hagytam állni. Ameddig levet ereszt addig elkészítem a tésztát.

Hozzávalók a tésztához:

0,5 kg liszt
25 dkg margarin
1 cs. sütőpor
3 ek. kristálycukor
1 tojás
1 tojás sárgája
0,5 dl tejszín
csipet só

A lisztben a margarínt elmorzsolom, és a többi hozzávalókkal összeállítom a linzertésztát. A tejszínt a végén adom hozzá, és annyit adok hozzá, hogy  a tészta állaga jó legyen.
Beteszem a hűtőbe ameddig a pudingot felfőzöm.

A cukrozott meggyet egy kicsit megnyomkodtam, leöntöttem róla a levet és kipótoltam vízzel, hogy a 4dl meg legyen. Ezzel a 4 dl meggylével elkészítettem a pudingot az 1 cs. pudingporból.
Összekevertem a meggyel.

Kivettem a tésztát a hűtőből, kb. a háromnegyed részét kinyújtottam és a sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem.
Ráöntöttem a tölteléket, elsimítottam rajta.
A maradék tésztát kinyújtottam, derelyevágóval csíkokat vágtam belőle és berácsoztam vele a süteményt.
A maradék egy tojás fehérjével megkentem a rácsokat és 180 fokra előmelegített sütőben bő fél óra alatt megsütöttem.

piroskonyha

piroskonyha


Ezt a fajta töltelékes süteményeket mindig is szerettük, de ez a változat új színt hozott az elkészítésébe.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése