2013. szeptember 15., vasárnap

27. HÁZASSÁGI ÉVFORDULÓNKRA - CSOKITORTA

piroskonyha

1986.09.13.
27 évvel ezelőtt férjhez mentem, és azóta is tart a házasságunk.
Két év után megszületett egyetlen fiunk, István, aki most végzi a mesterképzés második évét a BME-en.
Építkeztünk, saját családi házunk van.
Az utóbbi években már nem szoktunk nagyon ünnepelni. Egy kis virág, esetleg ünnepi vacsora itthon, és ennyi.
Most természetesen készítettem egy csokitortát, mert a párom ezt szereti. Azokat a sütiket szereti amelyek jó krémesek és csokisak.
Ezért választottam innen ezt a  csokitortát. Nem sok tortát készítettem még, de hát gyakorolni kell és akkor majd ez is szép lesz.  Elmentettem még akkor amikor a Blogkóstolón az ő blogját kaptam. Nem teljesen olyan mint az övé, de hasonló.

6 tojásból sütöttem piskótát, így.

Krém:
4 dl tej
4 dkg vanília pudingpor
3 ek. kristálycukor
2 tábla Boci étcsokoládé, 9dkg/db
25 dkg margarin

Tetejére:
5 dkg tortabevonó
pici olaj

marcipán
dekorszívek

A pudingport összekevertem a cukorral, és a tejjel elkészítettem a pudingot.
A csokit összetördeltem és a meleg pudingba belekavartam. Jó csokis ízű lett tőle.
Amikor kihűlt, hozzáadtam a simára kavart margarint.

A piskótalapot ketté vágtam.
A tortatálcára rátettem a tortapapírt, melyre ráhelyeztem az alsó piskótalapot. 
A piskótalap alá tettem sütőpapír csíkokat, hogy amikor az oldalára kenem a krémet akkor ne legyen krémes a tortapapír.
A krém 3/4 részét rákentem a piskótalapra. Ráhelyeztem a másik lapot. A maradék krémet pedig az oldalára kentem.

A tortabevonót kis kockákra tördeltem és egy kis olajjal vízgőz felett felolvasztottam. 
Rákentem a torta tetejére és amikor már kezdett megkeményedni akkor bejelöltem a tortaszeleteket.

Marcipánból kis gömböket formáztam, meglapítottam és rátettem a tortaszeletekre. Minden marcipánra tettem két kis szívecskét és a torta közepét is kiraktam a szívekkel.

piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha


piroskonyha

Jó étvágyat!


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a tortád! :) Gratulálok a házassági évfordulótokhoz, további sok-sok együtt töltött évet kívánok boldogságban, szeretetben, egészségben! :)

    VálaszTörlés
  2. További sok boldog évet! Szuper jó lett a tortád, gondolom tetszett a párodnak is:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Tetszett neki a torta, el is fogyott hamar.

      Törlés