2013. június 14., péntek

KOVÁSZOS UBORKA

piroskonyha
Ez az uborka a család kedvence. Az idén már másodszor készítettem el. Pillanatok alatt elfogy, mert ilyenkor szoktam rászokni a zsíros kenyérre -akármennyire is nem egészséges- . Zsíros kenyér kovászos uborkával, tökéletes párosítás.
Ötliteres üveget jól kimostam.
Az uborkákat többször "átsikáltam", a végeit levágtam és kettévágtam mind a két végéről.
A langyos vízben a sót feloldottam.
Az üveg aljára tettem a megmosott kaprot, erre az uborkák kerültek.
A tetejére szintén kapor, majd a megpirított kenyér került.
Végül ráöntöttem a sós, langyos vizet.
A teraszon lévő asztalra szoktam kitenni, mert ott éri a napocska. Két napig hagyom, hogy érjen. Amikor három napig volt a melegen bizony megpuhult a belseje, és azt már nem szeretjük.
piroskonyha
Semmi mást nem szoktam beletenni. Tudom, hogy mások fokhagymával és mással is ízesítik, de én nem.
Én ezt azt ízt szoktam meg, és ezért így készítem a fincsi kovászos uborkát.
piroskonyha

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése