2013. június 17., hétfő

EPER BEFŐTT

piroskonyha
Mondhatjátok, hogy már elmúlt az eperszezon, de én most értem el oda, hogy megpróbáljam ezt a befőttet. Epret még nem tettem el befőttként, ezért két üveggel csináltam. És  persze azért lett csak ennyi, mert  kimondottan az ép  epreket válogattam ki hozzá.

piroskonyha

 
Mariann receptje alapján kísérletezem.

Hozzávalók:

kb. 70 dkg eper
3 dl víz
25 dkg kristálycukor
1 citrom leve
1 lapos kávéskanál nátrium-benzonát

2 db 7 dl-es üveget és kimostam a hozzávaló tetővel együtt, és az előmelegített sütőbe tettem 20 percre.
Addig megmostam az epret.
A vízbe beletettem a  cukrot és a tartósítót, belefacsartam a citrom levét, és pár percig  forraltam.
Addigra eltelt a 20 perc, kivettem a sütőből az üvegeket. Megtöltöttem eperrel, felöntöttem a sziruppal.
Rácsavartam az üvegre a tetőket és megfordítva hagytam 5 percig.

piroskonyha

Végezetül meleg dunsztba tettem.
Nagyon jól néznek ki, remélem jövőre már több üveggel fogok eltenni.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése