2014. március 21., péntek

"KRUMPLI"LÁNGOS

Krumplilángos
Ma szabadságon voltam. Reggel bementem Egerbe, hogy  megvegyem nekünk és anyuéknak a vetőmagokat.  Visszafelé úton először hozzájuk mentem és ő már ezzel a lángossal várt.
Tehát ezt most nem én készítettem, de csináltam már én is.
Nagyon szeretjük akár sósan, olvasztott zsírral megkenve, akár lekvárral. De volt olyan időszakom, amikor terhes voltam, hogy cukros mákkal ettem.
Most a sós változatot csináltuk, de ettől még simán megkenjük lekvárral ha megkívánjuk az édeset.

A hozzávalókat máskor sem szoktam mérni, anyu sem méri sosem.

Megfőzzük  héjában a burgonyát.
Meghántjuk, burgonyanyomón átnyomjuk.
Megvárjuk amíg kihűl.
Megszórjuk liszttel és megsózzuk.
Összegyúrjuk és annyi lisztet teszünk még hozzá amennyivel jól össze tudjuk állítani.
Henger alakra formázzuk és felvágjuk.
Minden egyes darabot kör alakúra kinyújtjuk.
Anyukám a "sparhelt" tetején megsütötte. Én palacsintasütőben szoktam sütni.
Amikor készen lett az összes akkor olvasztott zsírral megkenjük és megsózzuk.
Feltekerjük mint a palacsintát és már fogyaszthatjuk is.

Itt még megvan az összes...

Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jó recept. Még soha ezt nem hallottam sehol. Másrészről, meglepett a forma, a külső, mert nálunk a palacsinta néz így ki. A lángos egész más, talán a fánkra (persze óriás fánkra) hasonlít. Azt hiszem holnap meg is csinálom, olyan egyszerűnek tűnik. Köszi a receptet! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik. Ez egy nagyon egyszerű recept és nagyon finom. Írd majd meg, hogyan sikerült.

      Törlés
  2. Kedves Piroska! Elkészítettem a krumpli lángost. Nagyon finom volt! Négy darab készült, kettőt sós, petrezselymes túróval ettük, sok, friss salátával. A másik kettőt pedig házi barack lekvárral kentem meg, de azt csak megkóstoltuk (ez is nagyon finom volt), mert a sós változat is elég tartalmas volt. Persze, később majd meg fogjuk enni. Azt hiszem, hogy nem utoljára készítettem :-) Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A régi egyszerű ételek egyre népszerűbbek. Finom lehetett a túróval , de azért a lekváros is finom annak aki szereti az édeset!!

      Törlés
  3. De örülök a receptnek! Hallottam a krumplis palacsintáról, de nem tudtam, hogyan készül. Mikor sok időm lesz, nekiállok igazi krumplis palacsintát sütni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy idő kell hozzá. De a végeredmény az nagyon finom!!

      Törlés