2014. január 3., péntek

LENCSEFŐZELÉK


Lencsefőzelék

Az új év első napján lencsét szoktak enni, hogy szépek és gazdagok legyünk!
Most is mint mindig elsején elkészült a lencsefőzelék. Igaz van amikor levest főzök belőle, de most a korhelyleves mellé nem akartam még egy levest.
Még karácsony előtt vettünk egy füstölt csülköt, de nem csináltam meg hozzá. Nagyon el voltunk már telve és nem kellett már.

Hozzávalók:

0,5 kg lencse
1 nagy vöröshagyma
1 nagy ek. zsír
4 db baberlevél
1 tk. só
1 kk. delikát
mustár
3 cikk fokhagyma
4 dl tejföl
2 csapott ek. liszt

A lencsét több vízben megmostam.
Egy műanyag tálba tettem, felöntöttem vízzel és 25 percre a micróba tettem. Ettől olyan lett mintha egész éjszaka ázott volna a vízben.
A  vöröshagymát megpucoltam, apró kockákra vágtam.
A zsírt felolvasztottam és megpirítottam benne a vöröshagymát.
Beletettem a lencsét és ezzel együtt pirítottam tovább.
Felöntöttem annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Sóztam.
Főztem másfél órán keresztül.
A lisztet csomómentesre kevertem a tejfölben és behabartam vele a főzeléket.
Mustárral ízesítettem, belereszeltem a fokhagymát és itt még sózhatjuk ha kell.
Összeforraltam.

Nem mindig így készítem. Van amikor a vöröshagymát nem az elején pirítom meg hanem akkor amikor a rántást készítem. Amikor már majdnem megpirult beleteszem a lisztet és együtt pirítom. A végén belereszelem a fokhagymát, de  ezzel már nem pirítom  tovább. Csak hagyom, hogy kihozza az illatát és már öntöm is rá a  hideg vizet.

Mind a kétféle elkészítés végeredménye egy finom főzelék!!!

Lencsefőzelék
Mi most nem ettünk hozzá semmilyen húst.
De nagyon finom bármilyen szaftos vagy füstölt hússal.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése