2014. január 1., szerda

SZILVESZTERI TÖLTÖTT MALACKÁK

Malackák szilveszterre!!
Ezek a malackák úgy szaporodtam a neten, hogy én sem maradhattam ki belőle.
Volt aki csak sima pogácsaként készítette el akár élesztős tésztából, akár leveles tésztából.
De ráakadtam egy töltött változatára Jákli Juditnál, és akkor tudtam, hogy én így fogom készíteni.
Szilveszter napján csináltam, hogy friss legyen.

Hozzávalók:

60 dkg liszt
2 dkg élesztő
1,5 dl tej
1 dl tejföl
1,5 csapott ek. kristálycukor
2 tojás sárgája
4 dkg vaj

1 egész tojás a kenéshez

szemes bors
baracklekvár
camembert sajt
füstölt kolbász

A kelt tésztát elkészítem a szokásos módon.
Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatom.
A többi hozzávalókkal sima kelt tésztát dagasztottam, géppel.

Kitettem a tálból egy táblára, letakartam konyharuhával és duplájára kelesztettem.
Kicsit átgyúrtam és kinyújtottam fél cm-esre.
7cm-es átmérőjű köröket szaggattam belőle. Egy malackához 2 db kör alakú tészta kell.
Az egyiket lekentem a felvert tojással.
Rátettem a tölteléket és ráhelyeztem a másik kört. A széleket rányomkodtam, de a tojás majd nem hagyja, hogy kifollyon belőle a töltelék.
Ezt is lekentem a felvert tojással és rátettem a szemét, orrát és fülét. Az orrán hurkapálcikával két lyukat ejtettem.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam.
180 fokra előmelegített gázsütőben 10-15 perc alatt megsültek.

Szilveszteri malackák

BÚÉK!

Malacka magányosan.
Sós és édes malackát is csináltam.
Az édesbe barack lekvárt tettem. Mivel ez már több éves volt, elég kemény volt ahhoz, hogy beletegyem a sütibe.
A sósat camembert sajttal és füstölt kolbásszal töltöttem meg.
A tölteléket úgy variáljuk ahogy csak akarjuk.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Harapnivalón formásak és fényesek a malackáid, igazán jól sikerült példányok! BÚÉK!! :)

    VálaszTörlés
  2. Töltve még nagyszerűbb mint a sima változat. A sósra szavazok most:-)

    VálaszTörlés