2013. május 25., szombat

EPRES KOCKA

piroskonyha
Már a hét elején tudtam, hogy most valami epreset kell, hogy süssek.
Találtam is citromhabnál egy tortát ami nagyon megtetszett, nemcsak külsőre, de az ízvilága is!
Ebből a tortából én most egy sütit készítettem. Sütöttem egy téglalap alakú piskótát, kettévágtam és ezt töltöttem meg és díszítettem ki. Nekem nagyon tetszik, az íze pedig....hát az csodás!!!

Piskóta:

5 tojás
10 dkg kristálycukor
10 dkg liszt
fél cs. sütőpor

A robotgéppel a tojásból és a cukorból habot vertem. A liszthez hozzákevertem a sütőport és kis adagokban a habhoz adtam.

Krém:

1 cs. vaníliás pudingpor
4 dl tej
1 dl habtejszín
3 csapott evőkanál kristálycukor

A pudingport a cukorral és egy kevés tejjel simára kevertem, majd hozzáadtam a többi tejet és sűrű pudingot főztem belőle. Ameddig ez kihűlt többször megkevertem, ha a végén mégis darabos lenne akkor a habverővel simára keverem.
A habtejszínből kemény habot vertem és a kihűlt pudinghoz kevertem. 

Eperzselé:

30 dkg eper
1/2 cs. vaníliás pudingpor
1 csapott evőkanál kristálycukor

Az epret villával szétnyomkodtam, hozzáadtam a cukrot. A pudingport kis adagokban hozzáadtam az összetört eperhez és csomómentesre kevertem. Amikor szép sima akkor állandó kevergetés mellett sűrűre főztem. Végül is úgy kell csinálni mintha pudingot főznénk, csak itt a tejet az összenyomkodott cukros eper adja.

Tetejére:

1 dl habtejszín
eper

A piskótát a hosszabbik oldalán megfelezem és kettévágom.
Az egyik fél piskótára rákenem az eperzselé felét, majd erre a krém felét. Erre ráteszem a másik fél piskótát és egy kicsit rányomkodom, majd ismét a zselé és a krém következik.

A tetejére a habtejszínből kemény habot készítek, belerakom a habzsákba és kidíszítem vele a sütit.

piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha


A piskóta sütéskor maradt egy kis hab, kis torta lett belőle:

piroskonyha
piroskonyha


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése