2013. május 25., szombat

BODZASZÖRP

piroskonyha

piroskonyha
 Azt hittem, hogy nem tudok szerezni bodzavirágot, de aztán az egyik ismerősöm hozott nekem.
Inni már természetesen ittam ilyen szörpöt, de még sosem készítettem. Mindig is szerettem mind az illatát, mind az ízét. Most, hogy saját készítésű szörpön is van, már csak azon izgulok, hogy ne romoljon el.
Mielőtt hozzákezdtem természetesen a blogokon keresgéltem a receptek között. Találtam szörpöt és találtam ital receptet.
Mariann olyan részletesen leírta a tapasztalatokat a készítésről, hogy úgy gondoltam az övét választom.

piroskonyha
Egy ötliteres üvegbe beleraktam a bodzavirágot, amit előtte átnéztem, hogy nincsenek e rajta kis bogarak, és a vastagabb szárakat is levágtam róla.
Felöntöttem vízzel és a lakás hidegebb helyére tettem. Két napot áztattam és utána leszűrtem.  Beleöntöttem a lábasba és adtam hozzá literenként 60 dkg kristálycukrot, 1dkg citromsavat és kettő citromot. Felforraltam és üvegekbe töltöttem majd a tetejére szórtam egy kevés nátrium-benzoátot.
Az üvegeket pokrócok közé tettem, vagyis meleg dunszta tettem. Igy hagyom kihűlni és remélem, hogy nem fog elromlani. A meleg napokon majd jó hűsítő ital lesz belőle.

piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha
 Egészségetekre!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése