2015. május 10., vasárnap

EPRES - CSOKIS TORTA


Itt az eperszezon kezdete. Nálunk a kertben még csak virágzik, de a piacon természetesen lehet vásárolni magyar epret.
Ehhez hasonló tortát tavaly más sütöttem.
Most csokit is használtam, hiszen az jól megy az eperhez.

Tortaforma átmérője:   22cm.

4 tojás
8 dkg kristálycukor
8 dkg liszt
1 kk. sütőpor

1 cs. -4dkg- eper ízű pudingpor
4 dl tej
2 dl tejszín
2 ek. kristálycukor

1 tábla -9dkg- Boci étcsokoláké
5 dkg vaj

20 dkg eper, több is lehet!!

A tojásokból és a cukorból habot vertem.
Az átszitált lisztet és sütőport óvatosan hozzákevertem a habhoz.
A gázsütőt előmelegítettem 4-es 5-ös fokozaton.
A tepsit kibéleltem szilikonos sütőpapírral és ebbe beleöntöttem a masszát.
40 perc alatt  megsütöttem.


A pudingport egy kevés tejben simára kevertem. A többi tejet is hozzáadtam és sűrű pudingot főztem belőle.
Az edény tetejére folpackot tettem, hogy ne bőrösödjön be a teteje.
Hagytam kihűlni.
Közben a tejszínből kemény habot készítettem amibe beletettem a cukrot és a keményítőt is.
A keményítőt a tasak hátoldalán lévő utasítás szerint elkészítettem és úgy tettem a tejszínhabba és tovább vertem még vele a habot.
Amikor a puding kihűlt hozzákevertem a tejszínhabot.

A kihűlt piskótatésztát visszahelyeztem a tortaformába.
Az epreket ketté vágtam és a tortaforma belső karimájához helyeztem.
Rákentem a krém több mint 3/4 részét.

A csokit gőz felett felolvasztottam 5 dkg vajjal.
Ráöntöttem a tortára.
Eperrel és a  megmaradt krémmel -habzsákkal- díszítettem.

A tortát hűtőbe raktam, hogy a csoki megdermedjen rajta.


Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhatsz!

Jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése