2015. április 25., szombat

RIGÓ JANCSI



Ez a süti szerintem nagyon sokunk kedvence. Pár éve még a cukrászdából vásároltuk, de most már megsütöm a családnak.
Két kakaós piskóta között tejszínhab, amely közül az egyik szintén kakaós.
Több receptet is átolvastam és van ahol azt ajánlják, hogy 1 piskótalapot süssek és vágjam ketté.
De én inkább két külön lapot sütöttem, ez nekem így biztosabb!!

6 tojás
12 dkg kristálycukor
10 dkg liszt
2 csapott ek. cukrozatlan kakaópor

7 dl tejszín, Meggle cukrászhab
1 csapott ek. cukrozatlan kakaópor
1 púpozott ek. kristálycukor
1 cs. 1dkg-os Dr.  Oetker zselatin

1 Boci étcsokoládé
4 dkg vaj

A tojásokat a cukorral habosra kevertem, természetesen géppel.
A lisztet a kakaóporral átszitáltam és kézzel belekevertem a habba.
Szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsiben elosztottam a habot, eligazítottam, hogy mindenhol egyformán legyen belőle.  Előmelegített gázsütő 4-es fokozaton megsütöttem.

4 dl tejszínt kemény habbá vertem. A végén beleszitáltam a kakaóport  és a zselatinnak a felét.
-Fél csomag zselatint 2 ek. vízben elkevertem és amikor még készült a hab akkor adtam hozzá.-
Rákentem az egyik piskótalapra és betettem a hűtőbe.
3 dl tejszínt szintén kemény habbá vertem, de ebbe beletettem az 1 púpozott ek. kristálycukrot. Ehhez is hozzáadtam a fél. csomag zselatint.
Ismét betettem a hűtőbe addig amíg a csokoládét megolvasztottam.
A Boci étcsokit kockáira daraboltam. Gőz felet 4 dkg vajjal felolvasztottam majd rákentem a sütemény tetejére.






Nagyon jól sikerült, a férjem nagyon dicsérte és ez az amiért van kedvem minden héten újabb és újabb sütiket csinálni!

Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhattok.

Jó sütkérezést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése