2015. április 11., szombat

TÚRÓS LINZER


Szerintem nem tudna senki olyan túrós sütit mondani amit mi ne szeretnénk.
Most olyat választottam amivel nem volt sok baj.
Tészta, túrós massza, tészta és be a sütőbe!
Mindig időhiányban szenvedek, de ma még inkább, mert veteményeztünk a férjemmel.
Most tettük el a dughagymát, zöldborsót, petrezselyem- és sárgarépamagot. Jól el is fáradtam, hiszen nem vagyok még hozzászokva a kinti munkához. De lassan meg kell barátkozni vele!

23 x 34 cm-es tepsi

40 dkg liszt
20 dkg vaj
4 dkg élesztő
0,5 dl tej
1 tk. kristálycukor
2 tojássárgája
1 kis cs. mazsola 

50 dkg túró
4 tojásfehérje
20 dkg kristálycukor
1 ek, búzadara
2 ek. citromlé

Az élesztőt felfuttattam a langyos, cukros tejben.
A lisztet a vajjal eldolgoztam és a többi hozzávalókkal sima tésztát gyúrtam.
Ha szükséges akkor adunk még hozzá tejet.

A tojásfehérjékből kemény habot vertem és óvatosan hozzákevertem a túrós töltelékhez.

A tésztát elfeleztem.
Az egyiket kinyújtottam tepsiméretre és beletettem a sütőpapírral kibélelt tepsibe.
Ráöntöttem a túrós tölteléket.
A másik tésztát is kinyújtottam és ráraktam a túróra.
Villával megszurkáltam a tetejét.

A sütőt előmelegítettem 6-os fokozaton.
Amikor betettem sülni levettem 4-es 5-ös fokozat közé, és 30 percig sütöttem.

A tepsiben hagytam kihűlni.

Jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése