2014. július 4., péntek

ZÖLDSÉGES FEHÉRBABLEVES


Eddig elég kevés leves került fel a blogra, pedig mi nagyon levesesek vagyunk.
Bableves is gyakran van nálunk. A száraz fehér babból pedig igen finomat lehet főzni.

2 dl-es pohár száraz fehér bab
1 db sárgarépa
1 db petrezselyemgyökér
1 db vöröshagyma
só, delikát, őrölt bors, fűszerpaprika ízlés szerint
2 gerezd fokhagyma
2 ek. olaj
1 ek. liszt

kockatészta

A száraz babot megmosom.
Háromszoros mennyiségű vízben beteszem a mikróba kb. 15 percre.  Ezzel megspórolhatjuk az áztatási időt, ez a 15-20 perc annyit jelent mintha több órát áztatnánk.
A sárgarépát és a gyökeret megpucolom, felkarikázom, a babbal és az egész vöröshagymával felteszem főni.
Fűszereztem.
Legalább másfél órát főztem.
Az olajban megpirítottam a lisztet és a fokhagymát is ebbe vágtam bele. Felöntöttem hideg vízzel és berántottam vele a levest.

A tésztát egy lábasban megpirítottam és belefőztem a levesbe.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése