2014. július 13., vasárnap

ZÖLDBORSÓLEVES

Egyik kedvenc levesem.
A zöldborsóból ilyenkor nagyon finomat lehet főzni. Pedig már a fagyasztóból vettem elő, de azért még mindig nagyon jó íze van.






Leszedtük, kifejtettük és akkor beraktuk a fagyasztóba. Most pedig leves lett belőle.

1 kg kifejtett borsó
1 szál sárgarépa
1 szál petrezselyemgyökér
1 fej vöröshagyma
só, fűszerpaprika, őrölt bors, delikát ízlés szerint
petrezselyemzöld 
3 ek. olaj

Az olajat felmelegítettem és beletettem a megpucolt, sózott és felkarikázott zöldségeket.
Amikor már a répától színt kap az olaj akkor hozzáadtam a zöldborsót és az egész vöröshagymát, majd felöntöttem vízzel.
Amikor már puhák a zöldségek akkor fűszerezem.

Főztem bele tésztát.
Nem mindig szoktam, de most szárazon  - vagyis nem tettem alá olajat-  megpirítottam a kockatésztát és belefőztem a a levesbe.
Anyósom tésztával ellát.....
 Tálaláskor összevágott petrezselyemzöldet tehetünk még bele. Én most nem tettem.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése