2014. július 26., szombat

SONKÁS-SAJTOS PAPUCS

Már régóta szemeztem ezzel a recepttel Gabi oldalán. Tetszett a tésztája, tetszett a tölteléke. Bár a tölteléket úgy variálhatjuk ahogy akarjuk. Ami éppen otthon van azt tehetünk bele.
Sokkal-sokkal hamarább meg kellett volna sütnöm, mert nagyon finom.
Aki ezt olvassa ne halogassa az elkészítését, lásson neki!Megéri!

50 dkg liszt
15 dkg zsír
3 dkg élesztő
3 dl langyos tej
1 lapos ek. kristálycukor
1 lapos tk. só

Az élesztőt 1 dl langyos cukros tejben felfuttattam.
A liszthez hozzáadtam a többi hozzávalót, elmorzsoltam a zsírt benne és belekerült az élesztő is.
Nagyon jó állagú tésztát kapunk.
Kitettem a szilikon lapra, letakartam és duplájára kelesztettem.

Amíg kelt a tészta elkészítettem a tölteléket.

15 dkg sonka, nekem most csirkemellsonka
2 nagy ek. tejföl
10 dkg reszelt trappista sajt
1 cikk fokhagyma
1 közepes fej vöröshagyma
só, őrölt bors

A sonkát apró kockára vágtam.
A sajtot lereszeltem.
A fokhagymát és a vöröshagymát apróra vágtam.
Minden alapanyagot összekevertem, így egy sűrű masszát kaptam.

Amikor megkelt a tészta kinyújtottam, pizzavágóval egyenlő nagyságú négyzetekre vágtam, megtöltöttem a masszával és  a két sarkát összecsíptem.
6 x 4 db négyzetet vágtam.





Ismét vártam, hogy keljen a tészta, majd megkentem tojással.
180 fokra előmelegített gázsütőben 15 perc alatt megsütöttem.






A tésztája nagyon jó állagú volt, könnyen lehetett nyújtani, nem ugrott vissza.
Ez a zsírnak köszönhető-e? Talán.
Amikor kisült akkor  egy puha tésztájú papucskát kaptunk. A töltelék is jó ízű.
Biztos, hogy nem most készült utoljára!

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Jaj, ez nagy kedvencem! + a családomnak is. Nálam ez a recept a többször elkészítendők közé került. Mostanában egyébként is a régi finomságokat sütögetem a családnak...

    Szép kis papucskákat készítettél Piroska, és nagyon örülök, hogy ízlik Nektek is.
    Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi ez annyira finom! Amikor kisült rögtön megettem hármat. Nem hiába szeretek nézelődni nálad!

      Törlés