2013. szeptember 29., vasárnap

TÚRÓ RUDI

piroskonyha

Az előző bejegyzésben írtam, hogy a hétvégén ünnepeltük a fiam 25. születésnapját.
Készítettem neki Eszterházy-tortát és Túró Rudi sütit, melyet Gasztromanó blogján találtam.   Nagyon szeretjük a túrós sütiket, ezért úgy gondoltam, hogy a diós torta mellé sütök egy ilyet is.
Gasztromanó szülinapi játékot indított, én ezzel a sütivel fogok benevezni hozzá.

Piskóta:

3 egész tojás
6 dkg kristálycukor
5 dkg liszt
1 dkg cukrozatlan kakaópor
 
A tojássárgáját a  cukorral kihabosítom.
A kakaóport a lisztbe szitáltam és hozzákevertem a habhoz.
A tojásfehérjét nem kemény habbá vertem és  hozzákevertem.
Gázsütőt 4-5 fokozaton előmelegítettem és megsütöttem a piskótát.
Tepsiméret: 23x35
Amint megsült konyharuha segítségével feltekertem mintha piskótatekercset készítenék.

Amíg hűlt addig megcsináltam a túrótölteléket.

0,5 kg túró
1 dl tejföl
15 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja és leve
1 cs. vaníliás cukor
fél csomag étkezési zselatin, 1-2dkg

A túrót a többi hozzávalókkal összekevertem. 
A zselatint fél dl langyos vízben feloldottam és a túróhoz adtam.

A piskótával kibéleltem az őzgerincformát. Nekem a vékonyabb, de hosszabb formájú formám van.
 Nem kellett elvágni a piskótát sehol, a mérete pontosan jó volt a formához.
A bekevert túróval félig megtöltöttem a formát.
A közepébe végig tettem lekvárt.
Megtöltöttem a többi túróval, és ráhajtottam a piskótát.
Mivel zselatin van a túróban, ezért hűtőbe tettem egy órára.

Piskóta bevonásához:

marcipán
ételfesték

Most használtam először marcipánt.
Nem olvastam utána annak, hogy miként is kell vele bánni.. Hát megszenvedtem vele mikorra sikerült kinyújtanom. Két folpack közé tettem és így sikerült, de így is csak két részletben.  Legközelebbi használatakor már biztos jobban fog sikerülni.
A marcipánból az elején elcsíptem egy darabot amiből majd a pöttyeket kell elkészíteni.
Kevés piros ételfestéket tettem bele és kis köröket szakítottam belőle. 
Ettől lett igazi Túró Rudi  a sütemény!

piroskonyha



piroskonyha
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, szép lett és biztosan fincsi is volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt és olyan jól mutattak rajta a pöttyök! Tudod mivel szúrtam ki őket? Hát a karikagyűrűvel!!!!!

      Törlés