2013. szeptember 14., szombat

MÁKOS- LENMAGOS RUDACSKÁK

piroskonyha

Reggel gyorsan megcsináltam a Mohánál olvasott sós rudacskákat. Ő szezámmaggal készítette, én  pedig most lenmagot tettem rá.
A múlt héten vettem a lenmagot és most használtam először. Vagyis szendvicsen már ettem belőle. Olvastam, hogy mi mindenre jó a lenmag. Gondoltam veszek és ahol tudom használom majd.

25 dkg margarin
40 dkg liszt
2-3 ek. tejföl
1 dl szemes mák
3/4 cs. sütőpor
1 tk. só

tojás a kenéshez
lenmag a szóráshoz

Összeállítottam a tésztát. Fél cm-re kinyújtottam, megkentem felvert tojással, megszórtam lenmaggal és keskeny csíkokat vágtam belőle.
Előmelegített sütőben, a gázsütőm 7-es fokozatán 15 percig sütöttem.

piroskonyha

Finom ropogós rudacskák lettek belőle.


Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki, ezek nálunk nagy mennyiségben fogynak:) A lenmag tényleg finom és egészséges, én szinte naponta használom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is próbálok rászokni a lenmagra. Olyan jókat olvastam róla, hogy minél többet próbálok majd használni belőle.
      A férjem a mákot nem szereti, de ő is simán megette.

      Törlés
  2. De szépek Piroska! Istenien néznek ki... :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Gyorsan elropogtattuk, jöhet a következő sütés!

      Törlés