2013. szeptember 1., vasárnap

NYÍLT NAP SAJTKÓSTOLÁSSAL, SZÜRKEMARHAPÖRKÖLTTEL.........

Bükki Sajt manufaktura tulajdonosának engedélyével
Tegnap Mónosbélben nyílt napot rendezett a településen lévő Bükki Sajt manufaktura és a Soma sonka. Mind a két családi vállalkozás pár éve kezdte el működését a faluban, és tavaly volt az első alkalom, hogy nyílt napot rendeztek.
A szüleim pontosan szemben laknak, tehát ismerjük is őket. Kedves, törekvő emberek akik ilyenkor is kinyitják kapuikat a látogatók előtt.
Mind a két helyszínen finom ételekkel is csalogatták a látogatókat.
Bárányraguleves, szürkemarhapörkölt sztrapacskával,sajttorta, palacsinta,sajttál, szalámistál........felsorolni nem is tudom a többit.
Rétessütés, szomolyai lekvárvársár, gyerekeknek ingyenesen használható trambulin, játéklovacskázás......tehát nem unatkoztak a gyerekes családok sem.
Volt is forgalom, egész nap csak jöttek-jöttek a látogatók. A kis utca megtelt élettel.
És egész nap szólt mellé a zene, 15 órától pedig élőzene.

Sajnos nem sok fényképet készítettem, jövőre már okosabb leszek és jobban megszervezem.

Amit mi megkóstoltunk az a szürkemarhapörkölt volt sztrapacskával. Sajnos erről nem készült fotó!
Nagyon finom volt, és mondjuk meg nem mindennap eszik az ember szürkemarhát. Pedig nagyon egészséges a húsa.

A sajttálat viszont már fotóztam, persze evés közben:

.....egy kis otthoni szőlővel.

Fahamuban érlelt sajtok -tehén, kecske-.

Füstölt és különféle félkeménysajtok


Sajnos a lágy sajtokról már nem tudtam fotót készíteni. Gondolom tudjátok, hogy miért?!
De itt van még egy nagyon-nagyon sajttorta.
Vagyis vörösborzselés sajttorta, amiből több szeletet is meg tudtam volna enni annyira finom volt.

vörösborzselés sajttorta

vörösborzselés sajttorta
Mondhatom, hogy most ettem először sajttortát és nagyon finom volt.

Jövőre ismét meg lesz rendezve, tehát ha egy kicsit is felcsigáztam  az érdeklődéseteket, akkor ha erre jártok gyertek el!!!!



2 megjegyzés:

  1. Felénk is jól jönne egy ilyen szuper sajtos! Az a sajttorta istenien néz ki:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finomak voltak, de azért a tehéntejből készült sajtok nekem jobban ízlettek mint a kecsketejes. De az sem volt azért rossz.

      Törlés