2014. október 12., vasárnap

TÁRKONYOS BUGONYALEVES


Nem sok időm volt ma arra, hogy főzzek.
Összeállítottam a fejemben a menüt, amelyben ez lett a leves.
Zöldségeset többször főzök, de most erre esett a választás.

5 db nagy burgonya
1 szál sárgarépa
1 szál petrezselyemgyökér
4 db babérlevél
2 nagyobb cikk fokhagyma
1 ek. liszt
olaj
1 tk. darált fűszerpaprika
0,5 liter tej
citromlé
tárkony

A zöldségeket megtisztítottam, felkockáztam, felkarikáztam.
Annyi vízben, hogy ellepje feltettem főni. 
Megsóztam, beletettem a babérlevelet és a tárkonyt.
Amikor már majdnem megfőtt a burgonya akkor elkészítettem a rántást. Az olajban világosra pirítottam a lisztet. Lehúztam a tűzről, belereszeltem a fokhagymát és tettem hozzá fűszerpaprikát. A meleg rántásra ráöntöttem a hideg tejet és amikor feloldódott a tejben a liszt hozzáöntöttem a leveshez.
Összeforraltam és citromlével ízesítettem.

Sokan ezt a fajta levest habarják, de én  -tudom ez egészségtelen-  rántással készítem.

Ma, 2015.04.03-án szintén ezt a levest készítettem egy kis változtatásokkal.
Vágtam bele füstölt sonkát és most nem tettem bele piros fűszerpaprikát. Ez a paprika nem kellett volna bele eredetileg sem, így sokkal finomabb.

i
2015. füstölt sonkáva

2015.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése