2014. október 19., vasárnap

DIÓS SÜTEMÉNY



Itt van az ősz és ilyenkor jöhetnek a diós sütemények.
Anyukámék az idén vágatták ki a nagy diófájukat, mert ketté volt repedve és korhadni kezdett. Féltek , hogy esetleg egy nagy szél kettétöri és rázuhan a házra.
Sajnáltam nagyon, de igazat kellett adnom anyuéknak, elsődleges a biztonság.

6 tojás
12 dkg kristálycukor
15 dkg darált dióbél
2 ek. liszt
1/2 cs. sütőpor

25 dkg vaj
20 dkg porcukor
10 dkg darált dióbél
1 ek. rumaroma

8 dkg porcukor
8 dkg vaj
2 ek. cukrozatlan kakaópor
pici víz

A tojásokból a cukorral habot készítek géppel. 
A lisztet összekeverem a darált dióbéllel és a sütőporral. A habba óvatosan belekeverem és előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöm a piskótalapot.

Amíg kihűl a piskótalap addig elkészítettem a krémet.
A puha vajba beleszitáltam a porcukrot és sima krémet kevertem. Végül a darált dióbelet és a rum aromat hozzáadtam.
Ezt a krémet rákentem a piskótára.

A krém tetejére még egy kakaós réteg került.
Simára kevertem a porcukrot a vajjal és a kakaóporral. Egy nagyon kevés vizet tettem hozzá, hogy jobban kenhető legyen. 
Ezt rákentem a diós krém tetejére és hűtőbe tettem.

Kör alakú süteményeket szaggattam belőle nagy pogácsaszaggatóval.




Nagyon finom lett a sütemény. 
Ez nem pudingos krémmel készült, ezért teljesen más volt az íze. Hiszen mostanában inkább főzött krémes süteményeket készítek. Legközelebb azonban több darált dióbelet teszek a krémbe.

Eredeti recept innen.

Jó sütést!


2 megjegyzés:

  1. Ez biztos finom! A diós sütikért odavagyok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már itt van az ideje a diós sütiknek. Legalábbis én a tél közeledtével többet sütök mint nyáron.

      Törlés