2014. október 4., szombat

GUNDEL PALACSINTA


Vagyis, Gundel palacsinta, ahogy én készítem. Hiszen ez egy híres recept, és én most csak hasonlót sütöttem.

A palacsintát mindenki szereti, nekünk is nagy kedvencünk.
Akár sós, akár édes, nekünk mindegy. Nem tudok annyit csinálni, hogy ne fogyjon el.

A palacsinta tésztáját könnyű elkészíteni.
Kimérni sosem szoktam a hozzávalókat, mindig  "érzéssel" készítem.

2 db tojás
csipet só
liszt
tej
ásványvíz

Ezekből elkészítem a palacsintatésztát, amelybe nem szoktam cukrot tenni.
Most két palacsintasütővel sütöttem, hogy hamarább készen legyek.

Töltelék:

20 dkg darált dió
1,5 dl tej
10 dkg kristálycukor
5 dkg mazsola
1 dl tejszín
reszelt citromhéj
 
A tejben a cukrot felolvasztottam. 
Hozzáadtam a mazsolát és a citromhéjat. 
Belekevertem a darált diót és a végén annyi tejszínt kevertem hozzá, hogy megfelelő állagú tölteléket kapjak.
13 db palacsintát tudtam megtölteni ezzel a mennyiséggel.

Öntet:

2,5 dl tej
2 púpos ek. cukrozatlan kakaópor
1 cs. vaníliáscukor
5 dkg liszt
1 dl tejszín
1 ek. rumaraoma

A tejet felmelegítettem és simára kevertem benne a kakaóport.
A tejszín és a rumaroma kivételével a többi hozzávalókkal simára kevertem az öntet. 
Állandó kevergetés mellett besűrítettem és végén belekerült a tejszínt és rum aroma is.

Megtöltöttem a palacsintákat, félbe majd ismét félbe hajtottam.
A végén rákerült az öntet is.




 Jó étvágyat!


2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Diós töltelékes palacsintát én is szoktam készíteni. De így, öntettel még most csináltam először. Ízlett a fiúknak, anyuéknak meg most viszek belőle.

      Törlés