2014. október 19., vasárnap

SÓS RUDAK


Többen sütöttek mostanában ilyen rudakat perectésztából.
Én most nem abból a tésztából készítettem el, hanem a sonkás papucséból.

25 dkg liszt
8 dkg sertés zsír
1,5 dkg élesztő
1,5 dl tej
0,5 ek. kristálycukor
1 kk. só

A zsírt a lisztben elmorzsoltam.
Az élesztőt a langyos, cukros tejben felfuttattam.
A többi hozzávalókkal sima tésztát készítettem.
Téglalap alakúra kinyújtottam és pizzavágóval felcsíkoztam és tepsibe raktam ahol kelesztettem.


Amikor már látszott rajta, hogy megkelt lekentem felvert tojással és az előmelegített gázsütő 5-ös fokozatán 10 percig sütöttem. 
Ekkor rálocsoltam a sós masszát és visszatettem sülni még kb. 10 percig.


Amikor hűlni kezdett akkor szétszedtem és már lehetett is fogyasztani a sós rudakat.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése