2013. augusztus 4., vasárnap

DINNYEHÉJ DZSEM

piroskonyha
Egy nagyon érdekes dzsemet találtam Ildi blogjában. Ez egy román édesség amiről eddig én még nem hallottam. De szerintem a környezetemben nem ismeri senki.
Ez a görögdinnye héjának fehér húsából készül. Még ezt is fel lehet használni, csak tudni kell, hogy hogyan.
Első lépés, hogy meg kell enni a görögdinnyét.

80 dkg nyers fehér dinnyehéj
fél dl 20%-os ecet
40 dkg kristálycukor
negyed csomag dzsemfix szuper
1 cs. vaníliás cukor
1 citrom leve

piroskonyha

A héját azonban ne dobjuk ki, hanem a fehér húsát vágjuk le és kockázzuk fel 1x1 cm-re.
Másfélszeres mennyiségű vízben feltettem és 2 órát főztem az ecettel.
Hideg vízzel lehűtöttem és kézzel kinyomkodtam.
Ekkor lemértem, nekem 40 dkg lett. Ugyanennyi cukrot feltettem 2dl vízzel és szirupot főztem belőle. Beletettem a dinnyihéjat, a citrom levét, a vaníliás cukrot és még  fél órát szintén főztem.
Végül beleszórtam negyed csomag dzsemfix szupert, pár percig még főztem és üvegbe töltöttem.
7-8 dl  - két üveg- lett belőle.

piroskonyha
Ahogy utána olvastam, vajas kenyér mellé kiváló. De nem kell belőle annyi, mivel cukorszirupban van sokkal édesebb mint a többi dzsem.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése