2013. február 3., vasárnap

TEPERTŐS POGÁCSA

tepertős pogácsa 2016.
Volt itthon egy kis apró tepertőm, gondoltam készítek egy kis pogácsát.

50dkg liszt
25dkg ledarált tepertő
2,5dkg élesztő + cukor  
3 dl tej
1 tojássárgája + 1 egész tojás
5 dkg zsír
só, őrölt bors

Az élesztőt a langyos-cukros tejben felfuttattom.
A  többi hozzávalókból, a tepertő kivételével elkészítem a tésztát.
Tiszta konyharuhával letakarom és hagyom, hogy közel a duplájára keljen.
Ekkor vékonyra kinyújtom és rákenem a tepertőt és összehajtogatom.
Gondolatban vízszintesen három részre osztottam a tésztát. A felsőt középre hajtottam és erre ráhajtottam az alsó részt. Az így kapott vastag csíkot most függőlegesen osztottam három részre. A bal oldali részt a középsőre hajtottam, és erre ráhajtottam a jobb oldalit.
20 percig hagytam kelni, majd megismételtem ezt a folyamatot.
Ismét kelt 20 percig.
Most kinyújtottam közel két ujjnyira, éles késsel bevagdostam. Ettől egy kicsit vékonyabb lett a tészta.
Közepes és kicsi pogácsákat szaggattam belőle.
Szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam és még itt is hagytam addig kelni, amíg bemelegedett a gázsütő.
Közvetlenül sütés előtt felvertem 1 egész tojást és lekentem a pogácsákat.
5-ös fokozaton kb. 15 percig sütöttem, de ezt sütője válogatja!!!!

Amikor kisültek,  megszórtam még a tetejét őrölt borssal.




tepertős pogácsa 2013.
Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Jó sütést!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése