2013. február 17., vasárnap

SÓS APRÓSÜTEMÉNY

Már hónapokkal ezelőtt találtam rá Farkas Vilmos oldalára, ő egy profi és nagyon jó süteményei vannak.
Ez a sós aprósütemény a kedvencemmé vált, sokszor elkészítettem már .

Hozzávalók:

50 dkg liszt, 30 dkg vaj-én ráma margarínt használtam, 2dkg só, 5gramm szárított élesztő, 4tojás sárgája, 1 egész tojás, 1-2 dl tejföl

A tejfölben elkeverem a sót és a tojássárgákat. A többi hozzávalókkal összegyúrom, én géppel szoktam csinálni.
Kinyújtom és lekenem egész tojással. Beteszem a fagyasztóba és ott hagyom kb.20-30 percre. Ismét lekenem tojással és felvágom. A tetejére köménymagot, szezámmagot, lenmagot, reszelt sajtot szórok.
Előmelegített sütőben megsütöm. Nem szeretek hőfokot és percet írni, mert minden sütő más.


 Amikor késsel felvágtam, a széleit nem dobtam ki hanem ismét összegyúrtam és pici pogácsákat készítettem belőle. Tettem még a tésztához köménymagot és beledolgoztam. Nagyon jó lett így a tésztája.
A tetejére reszelt sajtot szórtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése