2014. szeptember 21., vasárnap

PALÓCGULYÁSLEVES


A hétvégi levesnek az egyik kedvencünket választottam, palócgulyás volt.
Ez egy tartalmas étel, én meg is elégedtem utána az almás rétessel.
A férjem azért hű volt magához és a rétest csak desszertként fogyasztotta!

0,5 kg sertéscomb
1 ek. zsír
2 közepes fej vöröshagyma
1 csapott ek.őrölt csemegepaprika
1 kk. őrölt kömény
4 db baberlevél
2 kk. só
0,8 kg zöldbab
1 db sárgarépa
1 db petrezselyemgyökér
1 tk. sós  darált kápiapaprika
4 db burgonya
2 cikk fokhagyma
1 ek. liszt
olaj, amennyi a lisztet felveszi
1 liter tej

ecet

A húst megmostam, papírtörlővel leitattam a vizet róla és felkockáztam.
A vöröshagymát megpucoltam és felkockáztam.
A zöldségeket megmostam, megpucoltam, felkarikáztam. 
A burgonyát meghántottam és felkockáztam.
A vöröshagymát a zsírban megfonnyasztottam, vigyázva, hogy meg ne égjen.
A tűzről lehúztam, öntöttem hozzá egy kis vizet és beletettem az őrölt paprikát.
Hozzáadtam a húst, fűszereztem, átsütöttem, majd elkészítettem a pörköltet. A hús ugye levet engedett, amikor már zsírjára sült felöntöttem egy kis vízzel, majd ismét zsírjára sütöttem....
A pörkölthöz hozzáadtam a zöldségeket, burgonyát és a zöldbabot.
Ha a zöldbab nem mirelit, hanem friss akkor először azt teszem hozzá és amikor már majdnem puha akkor adom hozzá a többi zöldséget.
A lisztből és az olajból világos rántást készítettem, belereszeltem a fokhagymát, hideg tejjel felöntöttem és amikor sűrűsödni kezdett beleöntöttem a levesbe.
Összeforraltam és így készen is lett.

Régebben még tésztát is főztem bele, de mostanában már inkább több zöldség kerül a levesbe és tészta nem. Természetesen azért, hogy egészségesebb legyen, kevesebb szénhidrátot fogyasszunk. 

Aki szereti a kaprot azt is tehet hozzá.

Ecetet nem szoktam az egész fazék levesbe beletenni, mert a férjem nem szereti. Én viszont nem kevés ecettel fogyasztom.

Jó étvágyat!

 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése