2013. december 28., szombat

SÜLT KACSAMELL PÁROLT LILAKÁPOSZTÁVAL, HASÁBBURGONYÁVAL

Sült kacsamell....
Karácsony másnapján még voltak maradékok, de úgy gondoltam, hogy egy ünnepi ebéd még kijár.
A nagy bevásárláskor vettünk 2 csomag, vagyis  4 db kacsamellet.
Kacsamell
Most úgy gondoltam, hogy 2 db elég lesz hármunknak.

Hozzávalók:

2 db kacsamell
só, őrölt bors, rozmaring,

A kacsamell bőrös részét bevagdostam. Megsóztam, megborsoztam és megszórtam rozmaringgal.
Hagytam állni egy kicsit, aztán a bőrös oldalával kezdődően átsütöttem mindkét oldalát vagy 15-15 percig.
Előmelegített sütőben még sütöttem 20 percig fóliával lefedve, majd fólia nélkül pirítottam egy kicsit.
Felszeleteltem, és tálalásig a zsírjában hagytam.

Közben elkészítettem a káposztát.

Hozzávalók:

1 fej lilakáposzta, kb. 1 kg-os
2 csapott ek. kristálycukor
fél dl olaj
só, őrölt bors, köménymag
2 ek. 20%-os ecet

A káposztát vékony csíkokra vágtam, megsóztam.
A kristálycukrot karamellizáltam, hozzáadtam fél dl olajat.
A káposztát ezen kezdtem párolni.
Amikor már összeesett a káposzta, és látszott rajta, hogy megpárolódott, akkor megborsoztam és ráöntöttem az ecetet.
Még ezekkel is pároltam is egy rövid ideig.

Tálaláskor a kacsamell és a párolt káposzta mellé sütöttem hasábburgonyát.
Narancs szeletekkel díszítettem.

Sült kacsamell.....

 

Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése