2013. december 8., vasárnap

HABOS ALMÁS KOCKA - ADVENT MÁSODIK GYERTYAGYÚJTÁSÁRA

Advent második gyertyagyújtására habos-almás kockát sütöttem.
Meggyújtottuk a második gyertyát a koszorún.
Erre az alkalomra készült ez a sütemény.
Almás, fahéjas, habos, tehát csak finom lehet. Almás krémeset már csináltam, de  most a krémet tojásfehérjéből vert habra cseréltem, és megszórtam a tetejét fahéjjal.

Tepsiméret: 23x34

A tepsibe sütőpapírt tettem.
Meghántottam, kimagoztam 5 db nagy almát.
Cikkekre vágtam, és a tepsibe raktam szépen sorjában.
Fahéjjal megszórtam, amit nem sajnáltam róla.
Erre öntöttem rá a kavart tésztát.

Hozzávalók a tésztához:

5 tojás
20 dkg kristálycukor
1 dl olaj
1 dl tej
20 dkg liszt
1 cs. sütőpor

A tojásból és a kristálycukorból habot készítettem. 
A végén hozzáadtam a tejet és az olajat.
A sütőporos lisztet kisebb adagokban hozzákevertem. Vigyázva arra, hogy a liszt jól elkeverődjön a habban.
A gázsütőmet az 5-ös fokozaton előmelegítettem. 25-30 perc alatt megsütöttem a tésztát.
A tepsiben hagytam hűlni legalább félórát.
Egy tálcára borítottam, szépen lehúztam az aljáról a sütőpapírt, vigyázva arra, hogy az alma ne mozduljon el.
Amikor kihűlt rá lehet kenni a habot.

Hozzávalók a habhoz:

3 tojásfehérje
20 dkg kristálycukor

A tojásfehérjét elkezdem felverni, és közben több részletben hozzáadtam a cukrot.
Jó keményre készítettem.
Rákentem az almára, és betettem a hűtőbe.
Pár óra múlva megszórtam a tetejét fahéjjal és felszeleteltem.

Habos almás sütemény

 Kellemes Ünnepeket és jó süteményezést kívánok!!

 



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése