2013. március 17., vasárnap

TEJFÖLÖS-PUDINGOS SZELET




Tegnap sok receptet elolvastam a blogokban. Aztán ráleltem Gabicsek blogjában erre a süteményre. A recept alapján nem találtam egy nehezen elkészíthetőnek , így elhatároztam, hogy ma meg is sütöm.  Annyit változtattam a recepten, hogy a krémbe szinte csak a fele kristálycukrot tettem. Még így is jó édes, tehát ezután is  ezzel a mennyiséggel fogom csinálni.
Tepsi: 20 x 30
A tésztáját robotgéppel  állítottam össze.

Tészta:
40dkg liszt, 1 tojás, 10 dkg vaj, 1 k.k.  szódabikarbóna, 10dkg porcukor, 2 e.k.  kakaópor, 1 e.k. tejfol, 1dl tej,
A lisztet a margarínnal összemorzsolom és hozzáadom a többi alapanyagot is. Átgyúrom, és két lapot nyújtok belőle.

Krém:
1/2 liter tej, 12 dkg kristálycukor, 2 cs. vaniliás pudingpor, 1 cs. vaníliáscukor, 4 dl tejföl,
A pudingot elkészítem, amikor már majdnem kihűlt akkor hozzáadom a tejfölt.

A tepsibe sütőpapírt teszek, megolajozom.
Az egyik tésztalapot beleteszem és megszurkálom villával,erre rásimítom a krémet és ráteszem a második tésztát.
Előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöttem a 6-os fokozaton.
A tepsiben hagytam hűlni legalább 3 órát, és utána már szépen lehetett szeletelni.


Posted by Picasa

2 megjegyzés:

  1. De jó Piroska, hogy megsütötted a blogomról, észre sem vettem eddig. Nagyon szép lett nálad... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabi!
      Még márciusban elkészítettem és nagyon ízlett mindenkinek.
      A nevednél beállítottam utólag a linket.

      Törlés